10:47 - May 7, 2024
  • googleplus
  • telegram
  • instagram
  • aparat

پیام معاون بهداشتی دانشگاه به مناسبت روز جهانی بهداشت

کیمیای شمال – دکتر سید محمود رضوانی همزمان با 7 آوریل 2024 برابر با 19 فروردین 1403 فرارسیدن روز جهانی بهداشت با شعار اصلی My health, My right ” سلامت من، حق من ” را تبریک گفت.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دانشگاه علوم پزشکی گیلان (  گیل وب دا) ؛ متن پیام پیام دکتر سید محمود رضوانی – معاون بهداشتی دانشگاه به شرح می باشد.
بسمه تعالی
 سلامتی، حق همه مردم است، مراقبت های اولیه بهداشتی یک زیر بنای ضروری برای نیل به پوشش همگانی سلامت  (UHC ) است و روز جهانی بهداشت؛ فرصتی برای دسترسی عادلانه به خدمات اولیه سلامت می باشد.
برای پرداختن به این نوع چالش‌ها، موضوع و عنوان روز جهانی بهداشت ۲۰۲۴ «سلامت من، حق من» انتخاب شده است تا یادآوری کند که در دنیای امروز بیش از چهار میلیارد نفر از جمعیت کره زمین از دسترسی عادلانه به خدمات ضروری و اولیه ی سلامت محروم هستند.
به برکت نظام مقدس جمهوری اسلامی شبکه های بهداشت و درمان کشور پس از انقلاب اسلامی برای ارائه خدمات ضروری سلامت و تامین، حفظ و ارتقای سلامت همه جانبه شکل گرفت و همواره در مسیر حفظ امنیت سلامت و برقراری دسترسی عادلانه سلامت تلاش کرده و موفقیت های بزرگی نیز به دست آورده که مورد تحسین جهانیان واقع شده است.
سلامت با همه ابعاد آن طبق جدیدترین مفاهیم جهانی همواره مد نظر معاونت بهداشت بوده و با سه دهه جلب مشارکت مردمی و سایر دستگاه های اجرایی و استفاده از تمامی ظرفیت های ذی نفعان و ذی نقشان همواره به سمت پوشش همگانی سلامت و مردمی سازی سلامت حرکت کرده است.
سلامت و شکوفا شدن استعدادها و ظرفیت های مردمی تنها از مسیر مشارکت ساختارمند عادلانه و آگاهانه مردم در خلق سلامت و اجرای صحیح اصول ارتقای سلامت امکان پذیر می شود و نقش خدمات ده ها هزار نفر سفیران و داوطلبان سلامت در استان به عنوان مروجین و گفتمان سازهای اصلی بهداشت در استان همواره قابل توجه و تقدیر است.
                              دکتر سید محمود رضوانی
      معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان گیلان
قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *