07:37 - April 30, 2024
  • googleplus
  • telegram
  • instagram
  • aparat
  • صفحه خانگی
  • >
  • گیلان
  • >
  • در نشست کارگروه انرژی و تامين نيازهای ضروری شورای پدافند غير عامل استان گيلان مطرح شد:
    تلاش شبانه روزی برای عبور از گرمای تابستان بدون خاموشی

در نشست کارگروه انرژی و تامين نيازهای ضروری شورای پدافند غير عامل استان گيلان مطرح شد:
تلاش شبانه روزی برای عبور از گرمای تابستان بدون خاموشی

کیمیای شمال – معاون بهره‌برداری شرکت برق منطقه‌ای گيلان با اشاره به آمادگی کامل اين شرکت برای عبور از اوج بار تابستان 1403، از تلاش‌های شبانه‌روزی کارکنان اين شرکت برای ارائه خدمات پايدار برق به مردم استان خبر داد.

به گزارش کیمیای شمال؛ مهندس قنبرزاده معاون بهره‌برداری برق منطقه‌ای گيلان در نشست کارگروه انرژی و تامين نيازهای ضروری  شورای پدافند غير عامل استان گيلان با بيان اينکه رشد مصرف برق در گيلان به دليل مهاجرت‌های زياد، بالاتر از ميانگين کشوری است، گفت: براي پاسخگويی به اين رشد فزاينده، برنامه‌ريزی‌های دقيقی بايد انجام شود.

برای هر 10 درصد رشد مصرف،  بايد 14 درصد شبکه برق را توسعه دهيم تا بتوانيم پاسخگوی تقاضاهای جديد باشيم.

قنبرزاده با تاکيد بر ضرورت توسعه زيرساخت‌های استان متناسب با رشد جمعيت، مهاجرت و افزايش تقاضا برای برق، گفت: بايد زيرساخت‌های مهم و اساسي را متناسب با شرایط استان گیلان که استانی مهاجرپذیر و توریستی می باشد توسعه دهیم تا شاهد رونق، رشد و توسعه استان در بخش‌های مختلف باشيم.

معاون بهره‌برداری با اشاره به مشقت‌های فراوان جهت عبور از اوج بار سال گذشته، گفت: در بعضی از پست‌های برق مهم استان، 90 درصد، بارگيری داشتيم و اين پرباري موجب شده بود تا دماي ترانس‌ها به 95 تا 101 درجه برسد که اگر اين دما به 105 درجه می‌رسيد، ترانس‌ها از مدار خارج می‌شدند؛ اما با سختکوشی زياد کارکنان شرکت برق منطقه‌ای گيلان، اوج بار با موفقيت و بدون حادثه سپري شد.
وی با اشاره به اقدامات انجام شده براي گذر از زمستان بدون خاموشی، از تلاش‌هاي اعضای کارگروه، به ويژه در بخش گاز و فرآورده‌های نفتی و تامين سوخت جايگزين، قدردانی کرد و افزود: با همکاری دستگاه‌های مختلف، هيچ‌گونه اختلالی در برق‌رسانی به مردم در فصل سرما ايجاد نشد.
ويشکايي، مديرکل پدافند غيرعامل استان گيلان نيز در اين نشست با اشاره به برخی پروژه‌های نيمه‌تمام در حوزه برق، گاز و آب، خواستار فعال‌سازی مجدد اين پروژه‌ها و تسريع در تکميل آنها شد.
ويشکايی با تاکيد بر لزوم برنامه‌ريزی و آينده‌نگری برای مديريت سفرها و مهاجرت‌ها به استان، گفت: بايد از اين فرصت به نحو احسن استفاده شود و از تبديل شدن آن به تهديد جلوگيری کرد.
در اين نشست همچنين بر لزوم همکاری همه دستگاه‌های اجرايی و مردم برای صرفه جويی در مصرف برق، به خصوص در ساعات پيک بار تاکيد شد.

با تلاش‌های شبانه‌روزی مجموعه صنعت برق استان گيلان، پيش‌بينی مي‌شود تابستان 1403 بدون خاموشی سپری شود و مردم استان از خدمات پايدار برق بهره‌مند شوند.

 

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *