06:18 - May 5, 2024
  • googleplus
  • telegram
  • instagram
  • aparat

مسیر ترانزیتی چابهار به جاسک بازگشایی شد

کیمیای شمال – با فعالیت شبانه‌روزی ۵۴۰ نفر از نیروهای راهداری در قالب ۵۰ اکیپ ثابت و سیار با حدود ۲۰۰ دستگاه ماشین‌آلات راهداری در جاده‌های آسیب دیده از سیل در جنوب استان سیستان و بلوچستان، مسیر ترانزیتی چابهار به جاسک بازگشایی شد. 

به‌گزارش روابط‌عمومی سازمان راهداری و‌ حمل و نقل جاده‌ای؛ معاون وزیر و رئیس سازمان راهداری و‌ حمل و نقل جاده‌ای در گفتگو با «رادیو ایران» برنامه «صدای راهبران» درخصوص آخرین وضعیت‌ راه‌های کشور در پی وقوع سیل اخیر با بیان این مطلب افزود: حجم خرابی‌ها در جنوب سیستان و بلوچستان بیشتر از استان‌های دیگر کشور است بویژه دو محور اصلی شهرستان چابهار به نیکشهر و ایرانشهر که موجب تخریب زیاد این مسیر شده است، همچنین مسیر چابهار به شهرستان جاسک در استان هرمزگان که مسیر ترانزیتی کشور است نیز خسارت زیادی وارد شده است.
داریوش امانی افزود: ۵۴۰‌ نفر از نیروهای راهداری در قالب ۵۰ اکیپ ثابت و سیار با حدود ۲۰۰ دستگاه ماشین‌آلات راهداری به‌صورت شبانه‌روزی در حال فعالیت هستند و تمام تلاش این مجموعه در قدم اول بازگشایی جاده‌های اصلی شریانی است که خوشبختانه مسیر شریانی نیکشهر و چابهار به جاسک بازگشایی شد و پیش‌بینی می‌شود با تلاش همکاران تا ۱۰ روز آینده تمامی مسیرهای فرعی و‌ روستایی نیز بازگشایی شود.
امانی بیان کرد: از سه هزار میلیارد تومان خسارت سیل به‌جاده‌های کشور، ۱۵۰۰ میلیارد تومان به زیرساخت‌های جنوب استان سیستان و بلوچستان وارد شده است.
وی درخصوص اقدامات سازمان درخصوص رفع خرابی‌های ‌حاصل از سیل اظهار داشت: برای جبران‌ خرابی‌ها و آب شکستگی و آبرفتگی جاده‌ها از اعتبارات ملی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای و ستاد بحران کشور تامین و مسیرهای تخریب شده براساس استانداردهای روز مهندسی رفع خرابی‌ خواهد شد.

رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای همچنین گفت: خیلی از نقاط جنوب استان سیستان و‌ بلوچستان آب‌نما است که نیاز به پل دارد که هر ساله بخشی از اعتبارات برای انجام این‌کار در نظر گرفته شود.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *