21:31 - May 13, 2024
  • googleplus
  • telegram
  • instagram
  • aparat

احداث 113 واحد مسکن محرومان در آستارا

کیمیای شمال – تامین مسکن محرومان رسالت اصلی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی است.

به گزارش روابط عمومی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان گیلان، مهندس حامد دائمی با اشاره به اینکه در اجرای طرح هادی روستاها، باید به حفظ ساختار سنتی روستاها در ابعاد گوناگون فرهنگی و اجتماعی و استفاده از منابع و مصالح بومی توجه ویژه داشت، خاطرنشان کرد: تامین عادلانه امکانات از طریق ایجاد تسهیلات اجتماعی، تولیدی و رفاهی، هدایت وضعیت فیزیکی روستا، ایجاد تسهیلات لازم جهت بهبود مسکن روستاییان و خدمات محیط زیستی و عمومی ‌از اهداف اصلی طرح هادی روستایی است.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان گیلان، امروز، ۹ اردیبهشت ماه در حاشیه سفر به شهرستان آستارا، با اشاره به اینکه فلسفه وجودی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی خدمت به محرومان و اقشار کم‌درآمد است، گفت: تامین مسکن محرومان رسالت اصلی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی است.

وی گفت: در راستای طرح محرومیت‌زدایی و کمک به روستاییان محروم ساکن واحدهای مسکونی فرسوده و غیرمقاوم و یا فاقد مسکن، بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در قالب شناسایی اقشار کم درآمد روستایی و یا از طریق انعقاد تفاهمنامه با نهادهای حمایتی همچون کمیته امداد امام خمینی(ره)، سازمان بهزیستی، سازمان بسیج مستضعفان و… پس از بررسی شرایط متقاضیان در کمیته‌های اجرایی استان، اقدام به ساخت مسکن می‌کند.

مدیرکل بنیاد مسکن گیلان سهمیه شهرستان آستارا در این تفاهم‌نامه را ۱۳۰ واحد مسکونی دانست و تصریح کرد: تاکنون ۱۱۳ واحد به مرحله بهره‌برداری رسیده است. دائمی با تبریک روز شوراهای اسلامی شهر و روستا، گفت: تشکیل شوراهای اسلامی در روستا از خیرات و برکات نظام بوده و یک نهاد مردمی و ارزشمند است.

وی با بیان اینکه امروز بنیاد مسکن توجه ویژه‌ای به روستاهای کشور دارد، یادآور شد: شهرستان آستارا ۸۱ روستا دارد که از این تعداد، ۴۴ روستا بالای ۲۰ خانوار جمعیت است و شاخص تهیه طرح هادی روستاهای شهرستان ۱۰۰ درصد است.

مدیرکل بنیاد مسکن گیلان با بیان اینکه از ابتدای سال ۱۴۰۰ با اعتباری بالغ بر ۳۷۴ میلیارد ریال اجرای ۳۲ پروژه اجرای طرح هادی در روستاهای شهرستان آستارا تصویب شد، گفت: تاکنون ۲۹ پروژه اجرا شده و به بهره‌برداری رسیده است.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *