13:13 - May 15, 2024
  • googleplus
  • telegram
  • instagram
  • aparat

خبر خوب؛
بخش MRI رازی رشت در چند قدمی افتتاح

کیمیای شمال – بخش MRI مرکز آموزشی درمانی رازی رشت پس از گذشت ۷۴ سال از تاسیس بیمارستان آماده افتتاح و خدمت رسانی به مردم شد.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی دانشگاه علوم پزشکی گیلان  (گیل وب‌دا)؛ گیلان از جمله استان‌های فاقد بیمارستان جنرال است و وجود بیمارستان‌های متعدد، تک تخصصی و چندتخصصی و همچنین پراکندگی آن‌ها موجب شده تا هر بیمارستان و مرکز آموزشی درمانی برخی از تجهیزات و دستگاه‌های تشخیصی و درمانی سرمایه‌ای را به صورت مستقل داشته باشند.

بیمارستان رازی رشت که سانتر آموزشی درمانی بیماری‌های ارولوژی، ریه، کبد و گوارش، کلیه، عفونی، پیوند کلیه، پوست، جراحی عروق، روماتولوژی، هماتولوژی، غدد، توراکس تالاسمی، اورژانس، هموفیلی و سایر بیماری‌ها است که ۷۴ سال پیش تأسیس شده و علیرغم ارائه خدمات سلامت‌محور به مردم، از برخی تجهیزات نظیر MRI محروم بود.

مرکز آموزشی درمانی رازی رشت در حالی از MRI محروم بود که سالانه حداقل ۶۲ هزار نفر بیمار از آن مرکز به‎صورت سرپایی و  بستری خدمات می‌گرفتند و به ‎ناچار برای دریافت خدمات تصویربرداری سه بعدی از بافت‎ها و اندام‎ها باید به مراکز آموزشی درمانی مستقر در رشت و یا نهایتاً به مراکز خصوصی ارجاع می‎شدند.

با تلاش‎ها و پیگیری‎های مجدانه دانشگاه علوم پزشکی گیلان، یک دستگاه MRI فری هلیوم با برند فلیپیس با ارزش ۵۰ میلیارد تومان از سوی سازمان بهداشت جهانی در اختیار مرکز آموزشی درمانی رازی رشت قرار گرفت که به گفته فیروز نصیرزاده- مدیر تجهیزات پزشکی دانشگاه علوم پزشکی گیلان، نصب و تست‌های اولیه آن نیز انجام شده است.

دکتر محمدتقی آشوبی- رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان با اشاره به اهمیت نصب و راه‌اندازی دستگاه MRI در مرکز آموزشی درمانی رازی رشت، می‌گوید: تأمین و توزیع عادلانه امکانات و تجهیزات تشخیصی و درمانی در دوره کنونی یکی از رویکردهای دانشگاه علوم پزشکی گیلان بوده و در این جهت تمام تلاش خود را برای ارتقا و اعتلای سطح سلامت به‎کار گرفته‎ایم.

به گفته وی، مرکز آموزشی درمانی رازی رشت به‎عنوان دومین مرکز پرشمار به‎لحاظ تردد بیمار و کادر آموزشی و درمانی در مرکز استان نباید از داشتن MRI که یکی از مهمترین ابزارهای تشخیصی و همچنین آموزشی برای نظام سلامت هست، محروم باشد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان می‌گوید: سالانه حداقل بین ۵۰۰ تا یک هزار تن از بیماران برای MRI به دیگر مراکز آموزشی درمانی رشت یا بخش خصوصی ارجاع و مجددا برای ادامه سیر درمان به مرکز آموزشی درمانی برمی‌گشتند که این شیوه نه تنها در شأن بیمار و مرکز آموزشی درمانی رازی نبود بلکه موجب آزرده خاطر شدن بیمار، کادر درمان و تحمیل هزینه و اسراف وقت نیز می‌شد.

خوشبختانه MRI رازی رشت از مرحله تست‌های آزمایشی عبور کرده و کاربران آن نیز مراحل پایانی آموزش با آن را طی می‌کنند و بنابر اذعان رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان، بخش MRI رازی رشت به همت دستاندرکاران نظام سلامت در استان آماده افتتاح و بهره‌برداری شده است.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *