02:47 - May 22, 2024
  • googleplus
  • telegram
  • instagram
  • aparat
  • صفحه خانگی
  • >
  • فرهنگی
  • >
  • مسئول کانون جوانان رضوی گیلان خبر داد:
    برگزاری جشن های زیر سایه خورشید در 17 شهرستان گیلان

مسئول کانون جوانان رضوی گیلان خبر داد:
برگزاری جشن های زیر سایه خورشید در 17 شهرستان گیلان

اختصاصی / کیمیای شمال  – مسئول کانون جوانان رضوی گیلان خبر داد : جشن های زیر سایه خورشید در 17 شهرستان گیلان برگزار خواهد شد. 

به گزارش پایگاه خبری کیمیای شمال؛  اسحاق معبود مژدهی، مسئول کانون جوانان رضوی گیلان عصر امروز سه شنبه 11 ادیبهشت 1403در نشست خبری با اصحاب رسانه با تشریح برنامه‌های دهه کرامت در گیلان اظهار داشت : همه ساله در ایام دهه کرامت کانون جوانان رضوی برگزارکننده قسمتی از جشنواره ای است به نام زیر سایه خورشید.

مسئول کانون جوانان رضوی گیلان با بیان اینکه این جشنواره در ابتدا در 8 استان کشور برگزار شد، بیان داشت : امسال در هفدهمین سال برگزاری این جشنواره قرار داریم و اکنون این جشنواره یک جشنواره بین المللی است که همزمان در ایران و چندین کشور دنیا برگزار می شود.

وی برگزارکنندگان این جشنواره را مجموعه ای از تشکل های مردمی معرفی و یادآور شد : این شبکه مردمی با نام شجر (شبکه جوانان رضوی) در سراسر کشور و حتی خارج از کشور برگزارکننده این جشنواره است.

اسحاق معبود مژدهی افزود : این کاروانها متشکل از خادمین فرهیخته ای از آستان قدس رضوی هستند که توسط دبیر خانه دائمی زیر سایه خورشید انتخاب شده اند تا بتوانند پیام جشن های میلاد امام رضا (ع) را که پیام مهربانی امام رضا(ع) و سیره ی رضوی است ، به بهترین نحو و بهترین زبان به سراسر استانها و نقاط مختلف دنیا برسانند.

اسحاق معبود مژدهی تصریح کرد : در ایام دهه کرامت امسال استان گیلان میزبان سه کاروان خدام حرم مطهر امام علی ابن موسی الرضا (ع) است که پرچم متبرک امام رضا (ع) را با خود به استان می آورند.

وی با اشاره به اینکه هدف از حضور این کاروانها در سراسر کشور و استان گیلان احیای سنت حسنه زیارت از راه دور است، تصریح کرد : کاروان خدام رضوی از روز ۲۲ اردیبهشت ماه وارد گیلان می‌شوند و تا یک روز بعد از میلاد امام رضا (ع) یکم خرداد ماه در استان حضور می‌یابند .

مسئول کانون جوانان رضوی گیلان در ادامه افزود : کاروان زیر سایه خورشید با حضور در 17 شهرستان استان گیلان و در مجموع ۸۰۰ نقطه گیلان حاضر خواهند شد که یکی از کاروان‌ها ویژه مناطق محروم استان است و در مناطق صعب العبور حضور خواهد یافت.

اسحاق معبود مژدهی ادامه داد: دیدار با نماینده ولی فقیه در گیلان، حضور در گلزار شهدا برای ادای احترام به مقام شامخ شهدا، دیدار با برخی از خانواده‌های شهدا، دیدار با بیماران و سرکشی از زندانیان و همچنین حضور در مدارس گیلان و نواختن زنگ دهه کرامت از مهمترین برنامه های کاروان های خادمین حضرت امام رضا (ع) در استان گیلان است.

مسئول کانون جوانان رضوی گیلان با اشاره به اینکه سال گذشته یکی از بهترین جشن های استقبال را برگزار کردیم افزود : آیین استقبال از خادمان حضرت امام رضا(ع ) عصر پنجشنبه ۲۷ اردیبهشت ماه، ساعت 17:30 دقیقه در میدان صیقلان رشت آغاز و سپس با یک راهپیمایی به سمت حرم مطهر حضرت فاطمه اخری(س) خواهر گرامی حضرت امام رضا(ع) انجام می‌شود.

وی افزود : ویژه برنامه دیگر این دهه ، جشن بزرگ میلاد حضرت امام رضا(ع) است که یکشنبه ۳۰ اردیبهشت ماه از ساعت ۲۰ و ۳۰ دقیقه در پیاده راه فرهنگی میدان شهرداری (شهدای ذهاب رشت) برپا می شود که سال گذشته حدود ۲۰ هزار نفر در این مراسم حضور یافته بودند.

وی خاطرنشان کرد : جشن زیر سایه خورشید با نام مبارک امام رضا (ع) ویژه دهه کرامت ، جشنی مردمی است که مردم واقعا برای جشن میلاد امام رضا (ع) حضور پیدا می کنند.

مسئول کانون جوانان رضوی در پایان گفت : هیچ بودجه دولتی دریافت نمی کنیم البته برخی از نهادها همچون شهرداری به این مراسم ها کمک می کنند و امیدواریم امسال با برگزاری این جشن یک شب باشکوه به عنوان یک یادگاری در زندگیمان باشد.

تهیه و تنظیم : معصومه رفعتی خراط

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *