23:30 - May 15, 2024
  • googleplus
  • telegram
  • instagram
  • aparat
  • صفحه خانگی
  • >
  • گیلان
  • >
  • توسط استاندار گیلان؛
    توانخواه تحت حمایت بهزیستی گیلان بعنوان کارآفرین برتر تجلیل شد

توسط استاندار گیلان؛
توانخواه تحت حمایت بهزیستی گیلان بعنوان کارآفرین برتر تجلیل شد

کیمیای شمال – مراسم تجلیل از جامعه کار و کارگر با حضور دکتر اسدالله عباسی استاندار گیلان و سایر مدیران و مسئولین استان در سالن اجتماعات بانک ملی رشت برگزار و از کارگران و کارآفرینان نمونه تجلیل شد.

به گزارش کیمیای شمال؛ در این مراسم که با هدف امتنان از کارگران نخبه، گروه های کار و واحدهای تولیدی نمونه برگزار شد، ضمن تقدیر از کارگران نمونه و کارآفرینان برتر، از مهدی ابراهیمی توانخواه تحت حمایت بهزیستی گیلان که بعنوان کارآفرین برتر در عرصه دامداری فعالیت می نماید نیز تجلیل به عمل آمد.

نماینده عالی دولت در گیلان با بیان اینکه در گیلان ما میراث‌دار پروژه‌های نیمه تمام هستیم، گفت: با تلاش‌های انجام شده  بخشی از این پروژه‌ها از جمله هشت کیلومتر آزادراه منجیل_رودبار، پل غیر همسطح میدان گیل، پل کابلی آستانه به بهره‌برداری رسیده است و راه آهن رشت_کاسپین نیز آماده افتتاح است.

اسدالله عباسی در مراسم تجلیل از جامعه کار و کارگری در سالن اجتماعات بانک ملی با تبریک هفته کار و کارگری اظهار کرد: کارگران بازوهای توانمند جمهوری اسلامی هستند که نقش مهمی در توسعه و پیشرفت کشور در حوزه‌های مختلف دارند و دولت نیز از هیچ تلاشی برای رفع مشکلات آنان دریغ نمی‌کند.

وی با بیان اینکه گیلان در سال گذشته و در بسیاری از حوزه‌ها دارای رتبه برتر در کشور است، گفت: گیلان در شاخص‌های مختلف از جمله مشارکت اقتصادی، کاهش نرخ بیکاری و تعهد اشتغال دارای رتبه‌های برتر در کشور است که این ماحصل تلاش مدیران در گیلان می‌باشد.

 استاندار گیلان با اشاره به تحقق میزان تعهد اشتغال در گیلان در سال گذشته بیان کرد: طبق فرمایشات مقام معظم رهبری اگر جامعه کارگری بدون دغدغه زندگی کنند مشکلات کشور برطرف خواهد شد و بر همین اساس و در سال گذشته ۳۵ هزار شغل در این استان ایجاد شده است.

عباسی با ابراز خرسندی از کاهش نرخ بیکاری در گیلان بیان کرد: در سال گذشته توانستیم با اقدامات صورت گرفته شاهد نرخ بیکاری در گیلان باشیم که این روند در سال جاری هم ادامه‌دار خواهد بود.

 وی توزیع عادلانه ثروت و منابع را یکی دیگر از سیاست‌های دولت سیزدهم در کشور دانست و تصریح کرد: یکی از اهداف دولت سیزدهم در کشور توزیع عادلانه منابع در تمامی نقاط کشور و به ویژه روستاها است و در این راستا دولت مردمی حضرت آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی برنامه‌هایی را اجرایی کرده است و در گیلان هم بر اساس آمارهای رسمی دارای رتبه خوبی در توزیع عادلانه هستیم.

 نماینده عالی دولت در گیلان با اشاره به ظرفیت‌های کشاورزی این استان بیان کرد: گیلان از رتبه‌های خوبی در محصولات برنج، چای، فندق، بادام زمینی، گل گاو زبان، زیتون و سایر محصولات برخوردار است و در میزان تولید و صادرات خاویار هم رتبه اول کشوری را داراست.

عباسی با تاکید بر لزوم توجه به اجرای دقیق سیاست‌های ابلاغی مقام معظم رهبری و برنامه‌های راهبردی دولت سیزدهم در سطح کشور و برش‌های استانی تصریح کرد: مقوله امنیت اقتصادی یک امر مهم در کشور است زیرا سرمایه‌گذار برای ایجاد اشتغال در یک منطقه باید امنیت داشته داشته باشد و برنامه دولت نیز در سراسر کشور تحقق همین امر است.

 وی با تأکید بر لزوم توجه به زنجیره ارزش در تولید محصولات استراتژیک در گیلان افزود: در زنجیره ارزش اقدامات موثری در گیلان صورت گرفته سرمایه‌گذاری خوبی در بخش های اقتصاد دریامحور، اقتصاد کشاورزی، اقتصاد دانش بنیان و اقتصاد گردشگری انجام شده است.

 نماینده عالی دولت در گیلان عرضه فله‌ای محصولات کشاورزی را یک معضل برای کشاورز و گیلان دانست و بیان کرد: در بخش‌های کشاورزی بسیاری از محصولات به صورت فله‌ای عرضه شده و این محصولات خیلی ارزش افزوده و بهره‌وری ندارند، از این رو برای رفع این نقیصه‌ها گام‌های خوبی در استان برداشته شده است.

 عباسی با بیان اینکه چرخه زندگی، تولید و اقتصاد به هم متصل است، گفت:  اگر خللی در این چرخه ایجاد شود مردم دچار مشکل می شوند لذا برنامه دولت توسعه و حفظ این چرخه بوده و درب اتاق مدیران و معاونین استانداری به روی کارآفرینان باز است.

 وی با تأکید بر لزوم‌ توجه به حمایت از جامعه کار و کارگری در گیلان بیان کرد: در ۲ و نیم سال گذشته و در گیلان بیش از ۱۵۰ واحدهای تولیدی احیا شدند که این مهم در راستای حمایت از تولید و جامعه کارگری بوده است.

 نماینده عالی دولت در گیلان با اشاره به فرصت‌های مناسب سرمایه‌گذاری در این استان افزود: ۱۰۰ همت فرصت سرمایه‌گذاری در گیلان آغاز شده و باید به نتیجه برسد ولی این امر باید همراه با وحدت و همدلی باشد.

 عباسی با بیان اینکه در گیلان ما میراث‌دار پروژه‌های نیمه تمام هستیم، گفت: با تلاش‌های انجام شده  بخشی از این پروژه‌ها از جمله هشت کیلومتر آزادراه منجیل_رودبار، پل غیر همسطح میدان گیل، پل کابلی آستانه به بهره‌برداری رسیده است و راه رشت_کاسپین نیز آماده افتتاح است.

 وی تاکید بر لزوم رفع دغدغه مشکلات کارگران در گیلان بیان کرد: بنده به عنوان نماینده عالی دولت در گیلان از هیچ تلاشی برای رفع مشکل کارگران دریغ نکرده و همواره در کنار آنان هستم.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *