22:07 - May 18, 2024
  • googleplus
  • telegram
  • instagram
  • aparat
  • صفحه خانگی
  • >
  • گیلان
  • >
  • به بهانه ۲۷ اردیبهشت ماه ، روز ملی ارتباطات و روابط عمومی:
    روابط عمومی یک شغل اداری نیست؛ بلکه یک شوق است

به بهانه ۲۷ اردیبهشت ماه ، روز ملی ارتباطات و روابط عمومی:
روابط عمومی یک شغل اداری نیست؛ بلکه یک شوق است

کیمیای شمال – رئیس اداره روابط عمومی و امور رسانه اداره کل حفاظت محیط زیست استان گیلان در آستانه روز ملی ارتباطات و روابط عمومی گفت: روابط عمومی یک شغل اداری نیست ، بلکه یک شوق است و روابط عمومی ها باید با آرایشی مناسب و حرکت در مسیر جهاد تبیین با ارائه روایت‌های صحیح و معرفی دستاوردهای نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران ناامیدی‌ها را به امید تبدیل نمایند.

به گزارش روابط عمومی و امور سانه اداره کل حفاظت محیط زیست استان گیلان ، علی اصغر روشنی به نقش و اهمیت روابط عمومی‌ها در هر نهاد اشاره کرد و گفت: اهمیت و جایگاه والای حوزه روابط عمومی در دنیای معاصر بر همگان واضح است.
مدیریت روابط عمومی و ارتباطات، به‌مثابه‌ی پلی میان ارکان مختلف هر سازمان و دیگر آحاد جامعه است که نقشی بسزا و بی‌نظیر در اجرای راهبردها و پیشبرد اهداف و برنامه‌های کلان آن سازمان دارد.
وی افزود: روابط عمومی اصلی‌ترین حلقه ارتباط بین مدیران، کارکنان و جامعه است و توسعه اجتماعی و فرهنگی یک جامعه در گرو توزیع عادلانه اطلاعات، روشن‌گری افکارعمومی است.
مدیر روابط عمومی و امور رسانه اداره کل حفاظت محیط زیست استان گیلان گفت: همه‌ی کسانی که در زمینه‌ی روابط عمومی فعالیت دارند، خوب می‌دانند که انجام وظایف و پیشبرد اهداف روابط عمومی‌ها جز با جذب نیروهای متخصص و کارآمد و ارتقاء سطح کیفی نیروهای موجود با آموزش‌های تخصصی و به‌روز میسر نمی‌شود؛ باتوجه به اینکه روابط عمومی از واحدهای متعددی همچون: روابط عمومی الکترونیک، خبر و رسانه، سمعی-بصری، آفرینش‌های هنری، نشریات، افکارسنجی، تبلیغات و تشریفات و…. تشکیل شده است که اداره‌ی مطلوب هریک از آن‌ها نیازمند نیروهای متخصص با مهارت‌ها و هنرهای مختلف است؛ ازسوی دیگر، کمبود اعتبارات روابط‌عمومی‌ها که مانع از برون‌سپاری فعالیت‌های تخصصی موردنظر می‌شود، این حوزه را با مشکلات جدی روبه‌رو کرده است.
روشنی افزود: استفاده از تکنولوژی‌های نوین ارتباطی، بهره‌گیری از امکانات و ابزار و تجهیزات موردنیاز در روابط عمومی‌ها هم، همواره به‌عنوان یکی دیگر از دغدغه‌ها‌ی اصلی خانواده‌ی بزرگ روابط عمومی‌ها مطرح بوده است که این مهم نیز مستلزم بودجه‌ و اعتبارات لازم است، به‌ویژه آنکه، همگان به‌خوبی از سرعت پیشرفت تکنولوژی و ظهور ابزار و وسایل جدید در این حوزه آگاهند و نیاز به به‌روزرسانی و ارتقاء ابزار مختلف در روابط عمومی‌ها را درک می‌کنند.
وی تصریح کرد : در دنیایی که بشر امروز بیش از هر زمان دیگری به دنبال آگاهی و شفافیت است و همه ی ابزارها و دانش بشری برای رسیدن به این دو عنصر مهم به کار گرفته می شود.
سرمایه ارزشمند روابط عمومی است که می تواند به مثابه بازوی فکری سازمان ها، در اجرای راهبردها و پیشبرد اهداف کلان سارمان نقش آفرینی کند.
رئیس اداره روابط عمومی و امور رسانه اداره کل حفاظت محیط زیست استان گیلان در پایان بیان داشت: امروز ایران اسلامی در جنگ روایت‌ها و شناخت آن با هجمه‌ای گسترده و سنگین برای مهندسی افکار شهروندان روبرو است که در این شرایط لازم است روابط عمومی باید باداشتن خط مشی صحیح ،آگاه سازی درست و حرکت در مسیر جهاد تبیین با ارائه روایت‌های صحیح و معرفی دستاوردهای نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران ناامیدی‌ها را به امید تبدیل نماید.
قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *