13:23 - June 14, 2024
  • googleplus
  • telegram
  • instagram
  • aparat

دکتر باقری از ورود شرکت مخابرات به اپراتوری‌های سلامت و حمل‌ونقل خبر داد

کیمیای شمال – دکتر باقری، مدیر کل توسعه کسب‌و‌کار شرکت مخابرات ایران،  اعلام کرد: در سال ۱۴۰۳، علاوه با اپراتوری‌های فعلی مخابرات، اپراتوری‌های سلامت و حمل‌و‌نقل را نیز به این شرکت اضافه می کنیم.

به گزارش اداره کل ارتباطات و امور بین‌الملل شرکت مخابرات ایران، دکتر یاسر باقری، مدیر کل توسعه کسب‌وکار شرکت، با اعلام این خبر در حاشیه سیزدهمین نمایشگاه اینوتکس گفت: در حوزه اپراتوری حمل‌ونقل، جلسات منظم ما از ابتدای امسال شروع شده و امیدواریم در سال ۱۴۰۳، با اپراتورهایی به غیر از اپراتوری‌های ویس، دیتا و اینترنت، علاوه بر اپراتوری نظارت تصویری که وارد آن هم شده‌ایم، اپراتوری سلامت و اپراتوری حمل‌و‌نقل را نیز اضافه کنیم.

وی با تأکید بر این‌که هر محصول و یا هر خدمتی که قرار است روی پیشخوان شرکت مخابرات قرار بگیرد باید به‌گونه‌ای باشد که رضایت کامل مشتری و مشتری‌مداری در آن در وهله نخست قرار گرفته باشد، گفت: یکی از دستاورهای نمایشگاه اینوتکس امسال، توجه ویژه شرکت مخابرات به این نمایشگاه است.

مهندس سلطانی، مدیر عامل شرکت مخابرات، شخصاً با حضور در اینوتکس، سخنرانی در افتتاحیه نمایشگاه و بازدید و گفت‌وگو در این عرصه و ارائه سیاست‌ها و تبیین دستورالعمل‌ها و راهبردهای مشخص، راه را برای فعالیت مخابرات در این عرصه هموار کرد.

مدیر کل توسعه کسب‌وکار شرکت با بیان اینکه حضور شرکت مخابرات در اینوتکس، نمادین نیست بلکه کاملاً با هدف و برنامه مشخص در این راه قدم گذاشته شده، تأکید کرد: حضور مخابرات در این عرصه بسیار جدی است و بسیاری از شرکت‌ها وقتی با مخابرات همراه می‌شوند متوجه این موضوع می‌شوند.

باقری  در خصوص عمده مشکلات شرکت‌های نوآور گفت: بسیاری از شرکت‌های نوآور و کسب‌وکارهای کوچک و فناورانه، مشکل مالی ندارند بلکه شناخت کافی و درستی از نیاز مشتری و بازار ندارند و این موضوع، موجب شکست‌شان می‌شود اما مخابرات به دلیل گستردگی در کل کشور، هم نیاز را می‌شناسد و هم بازار را در اختیار دارد و می‌تواند به عنوان یک منتور، وارد عرصه شود و به این کسب‌وکارها کمک کند.

وی با تأکید بر اینکه مشکل تیم‌های استارت‌آپی، سرمایه‌گذاری نیست، گفت: اگر خدمت یا محصولی از سوی مخابرات شناسایی شود که نیاز بازار است اما سرمایه‌گذار خاصی برای آن وجود ندارد، مخابرات می‌تواند از اعتبار خود استفاده کند و از سرمایه‌گذار دعوت به عمل آورد تا وارد عرصه شود و با اطمینان‌دادن به بازگشت سود و سرمایه به سرمایه‌گذار، این همکاری سه‌جانبه را مدیریت کند.

مدیر کل توسعه کسب‌وکار شرکت مخابرات در ادامه به دوشنبه‌های استارت‌آپی اشاره کرد و گفت: بسیاری از تیم‌های استارت‌آپی مشکل استقرار دارند که ما این امکان را برای برخی تیم‌ها فراهم کرده‌ایم.

وی با تأکید بر افزایش تاب‌آوری شرکت مخابرات و ایده “دبیرخانه انقلاب صنعتی چهارم” برای رسیدن به فناوری‌های جدید گفت: مخابرات برای این مهم، باید قابلیت انطباق را با محیط اطراف بیشتر و شروع به فعالیت و برقرای ارتباط با محیط، بخصوص محیط صنعتی کند.

دکتر باقری درباره اینکه چرا ارتباط با محیط صنعتی بسیار مهم است، تصریح کرد: انقلاب صنعتی در حال ورود به کشور است و این مهم  نیازمند فناوری اطلاعات و فناوری ارتباطات است و شریک قدرتمندی مانند شرکت مخابرات ایران می‌تواند دو نقش مهم و اساسی  مشاور و تأمین‌کننده پرقدرت را ایفا کند.

وی با اشاره به طرح توسعه اقتصاد دیجیتال در سراسر کشور گفت: امروزه بدون استفاده از فناوری‌های نوِ نسل جدید، امکان ارائه خدمات ارزشمند و مورد رضایت مشتری وجود ندارد و برای تحقق این موضوع، با تشکیل شورای توسعه اقتصاد دیجیتال در ستاد شرکت مخابرات ایران، نیازسنجی‌های حوزه اقتصاد دیجیتال استانی بررسی می‌شود تا توسعه اقتصاد دیجیتال در سراسر کشور اتفاق بیفتد.

در این طرح، هر یک از مناطق با هدف توسعه اقتصاد دیجیتال، با استفاده از نخبگان و توجه به ظرفیت هر استان در حوزه‌های مختلف سلامت، اقتصاد، گردشگری و…  عمل می‌کند.

مدیر کل توسعه کسب‌وکار شرکت مخابرات تصریح کرد: ساختار و سازمان شرکت مخابرات، باید با فناوری نو منطبق شود و شروع آن با فعال‌کردن هسته‌های توسعه کسب‌وکار در استان‌هاست و درخواست ایجاد ساختار را هم داده‌ایم که به محض این‌که از داخل هسته توسعه کسب‌وکار استان، کم‌کم فناوری بسته به نیاز بازار شکل بگیرد دپارتمانش را ایجاد کنیم و خواهید دید که گنجینه‌های تعهد و تخصص در مخابرات در حال شکل‌گیری و نهادینه‌شدن است.

وی خاطرنشان کرد: پارسال در حوزه اپراتوری نظارت تصویری، عملاً محصولی تحت عنوان برند “هوبان” ارائه کردیم که در حال فروش و بازاریابی هستیم و نیاز بازار به سمت ما می‌آید به‌گونه‌ای که تا حدودی در تأمین نیاز، از بازار عقب مانده‌ایم.

امسال نیز در دو حوزه سلامت و اپراتوری حمل‌ونقل وارد شدیم که در حوزه سلامت تبلیغات در کشورهای اطراف منطقه را شروع کردیم که گزارش آن را در توسعه اقتصاد دیجیتال ارائه می کنیم.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *