06:51 - July 27, 2024
  • googleplus
  • telegram
  • instagram
  • aparat
  • صفحه خانگی
  • >
  • سلامت
  • >
  • با حضور وزیر بهداشت و استاندار گیلان؛
    طرح توسعه بیمارستان امام خمینی (ره) صومعه‌سرا افتتاح شد

با حضور وزیر بهداشت و استاندار گیلان؛
طرح توسعه بیمارستان امام خمینی (ره) صومعه‌سرا افتتاح شد

کیمیای شمال – طرح توسعه بیمارستان امام خمینی (ره) شهرستان صومعه‌سرا با افزایش 50 تخت بیمارستانی با حضور وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و استاندار گیلان افتتاح و به بهره‌برداری رسید.
به گزارش کیمیای شمال؛ طرح توسعه بیمارستان امام خمینی (ره) شهرستان صومعه‌سرا عصر امروز (پنجشنبه) با افزایش 50 تخت بیمارستانی با حضور دکتر بهرام عین‌اللهی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، دکتر اسدالله عباسی نماینده عالی دولت در گیلان، نماینده مردم صومعه سرا در مجلس شورای اسلامی و جمعی از مسئولان افتتاح و به بهره‌برداری رسید.
فاز جدید بیمارستان امام خمینی (ره) صومعه‌سرا چهار هزار و 700 مترمربع وسعت دارد و برای بهره‌برداری از آن حداقل 200 میلیارد تومان از محل اعتبارات سفر ریاست جمهوری اعتبار صرف شده است.
احداث طرح توسعه بیمارستان امام خمینی (ره) صومعه‌سرا از سال 1394 آغاز و پس از گذشت حدود 10 سال با اهتمام دولت سیزدهم و توسعه متوازن به اتمام و مورد بهره‌برداری قرار گرفت.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و استاندار گیلان همچنین با حضور در بخش های مختلف بیمارستان امام خمینی (ره) صومعه سرا ضمن گفت و گو با پزشکان ، پرستاران و مراجعین و قدردانی از زحمات عوامل و دست اندرکاران؛ از تعدادی از بیماران بستری در این بیمارستان عیادت کردند.
گفتنی است در جریان سفر وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به گیلان، 20 طرح عام‌المنفعه سلامت با اعتبار حدوداً 468 میلیارد تومان افتتاح و به بهره‌برداری رسید.

گیلان دارای ۲۵ بیمارستان دانشگاهی (دولتی) و ۱۱ بیمارستان غیردولتی است؛ تعداد تخت‌های فعال (با احتساب ۳۱۷ تخت اورژانس بستری) چهار هزار و ۲۰۷ تخت با ضریب اشغال ( ۶۷.۶۷ ) است و بر اساس آخرین آمار، دانشگاه علوم پزشکی استان دارای ۲۷ مرکز تحقیقاتی و پنج شرکت دانش بنیان است.

۱۷ شبکه بهداشت، ۲۱ مرکز جامع سلامت شهری، ۹۷ مرکز جامع روستایی، ۷۹ مرکز جامع سلامت شهری و روستایی، ۱۸ مرکز شبانه روزی، چهار پایگاه مراقبت مرزی، ۱۴۱ پایگاه سلامت شهری و پنج پایگاه سلامت روستایی در گیلان فعال است.

۸۷ مرکز اورژانس، ۱۷۶ آمبولانس فعال، هشت اورژانس موتوری، یک اورژانس هوایی و یک اتوبوس اورژانس در گیلان فعال است.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *