10:23 - July 27, 2024
  • googleplus
  • telegram
  • instagram
  • aparat

هشدار پليس فتا:
شهروندان مراقب باشيد/کلاهبرداری با شگرد اجاره‌ ويلا

کیمیای شمال – رئيس پليس فضای توليد و تبادل اطلاعات فرماندهی انتظامی استان گیلان گفت: شهروندان مراقب کلاهبرداری با شگرد درج آگهی دروغين اجاره ويلا باشند.

به گزارش پایگاه خبری کیمیای شمال؛ سرهنگ “اميرحسين نقی مهر” در تشريح اين خبر اظهار داشت: کلاهبرداران سايبری با سوء استفاده از کم دقتی و سهل انگاری هموطنان اقدام به درج آگهی جعلی اجاره ويلا در سايت‌های آگهی اينترنتی مي‌کنند.
وی ادامه داد: در اين روش فرد کلاهبردار ويلاهاي‌ جعلي که وجود فيزيکي ندارند را با قيمتي پايين‌تر از عرف بازار در سايت‌ها با شرط پرداخت بيعانه اجاره مي‌دهد.
رئيس فتا فرماندهي انتظامي استان افزود: متقاضيان ويلا پس از مشاهده اين آگهي‌ و قيمت پايين آن، بلافاصله اقدام به واريز وجه بيعانه به حساب آگهي دهنده مي‌کردند، اما پس از مراجعه به نشاني اعلامي براي مشاهده ويلا، متوجه مي‌شدند که اين آگهي‌ جعلي بوده و مورد کلاهبرداري قرار گرفته اند.
اين مقام انتظامي تاکيد کرد: براي انجام هر نوع معامله از طريق سايت‌های آگهی اينترنتي، حتما پس از دريافت و مشاهده کالا و بررسي کيفيت آن، اقدام به واريز وجه نموده و از واريز هرگونه وجه تحت عنوان بيعانه خودداري کنند.
سرهنگ نقي مهمر در پايان از مردم خواست هشدار‌هاي پليس را جدي گرفته و در صورت اطلاع از هرگونه فعاليت مجرمانه در فضاي مجازي، مراتب را از طريق سايت پليس فتا به آدرس www.Cyberpolice.gov.ir بخش مرکز فوريت سايبری اطلاع‌رسانی کنند.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *