03:27 - May 15, 2024
  • googleplus
  • telegram
  • instagram
  • aparat

شکست کرونا با ماندن در خانه

یک رواندرمانگر گفت: کرونا شکست دادنی است به شرطی که مردم هشدار و توصیه‌های بهداشتی و پزشکی را جدی بگیرند و خود و خانواده را در برابر این ویروس قرنطینه کنند، در غیر این صورت، مجبوریم در برابر آن زانو بزنیم.

مهدی قاسمی افزود: با توجه به روند پرشتاب اشاعه ویروس کووید ۱۹ در بین افراد جامعه، طبق دستورات اکید وزارت بهداشت و ستاد ملی مبارزه با ویروس کرونا در سطح کشور،‌ نیاز است که مردم با پیوستن به پویش «#در خانه می مانیم»،‌ ضمن تامین امنیت و سلامت خود از آلودگی به این بیماری،‌ برای دیگر هموطنان نیز سلامتی را به ارمغان بیاورند.

وی اظهار داشت: برخورد با بیماری های واگیردار باید خیلی محتاطانه و منطقی باشد و بدور از هیجانات و ایجاد اضطراب و نگرانی صورت گیرد،‌ و از طرفی نسبت به تفهیم قطعی و جدیت مردم در مقابله با جو ناامیدی و مبارزه با هرگونه بیماری های کشنده، اقدامات عملی انجام شود.

این روانپزشک تصریح کرد: مردم باید توصیه های پزشکی را در این چنین مواقع بسیار جدی گیرند و چنانچه مسئول و یا نهادهای اجرایی در این رابطه مردم را به ماندن در خانه تشویق می کنند،‌ موضع را بطور شفاف و بدور از هرگونه حاشیه برای هموطنان ترسیم کنند که نه تنها قشر خاص بلکه عموم از این تصمیم گیری استقبال کنند.

وی گفت: مهمترین کار در وضع کنونی و برای حفظ آرامش و امنیت روانی عموم جامعه کافی است فقط از هر خانواده یک نفر و در روزهای معین برای یک مرتبه جهت خرید ضروریات و مایحتاج زندگی به بیرون از خانه تردد کند و پس از خرید و یا انجام امور کاری که با دیگران در تماس بوده با ضدعفونی کردن وسایل خریده و همچنین استحمام ،‌نسبت به جلوگیری از انتقال ویروس اقدامات بهداشتی انجام شود.

وی ادامه داد: کرونا شکست دادنی است به شرطی که مردم هشدار و توصیه های بهداشتی و پزشکی را جدی بگیرند و خود و خانواده را در برابر این ویروس،‌ قرنطینه کنند. در غیر این صورت، مجبوریم خواهیم بود در برابر کرونا، زانو بزنیم.

تاکنون ۲۰ هزار و ۶۱۰ نفر در کشور به ویروس کرونا مبتلا شده، هزار و ۵۵۶ نفر به علت ابتلا به این ویروس فوت کرده و ۷ هزار و ۶۳۵ نفر نیز بهبود یافته‌اند.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *