20:47 - May 17, 2024
  • googleplus
  • telegram
  • instagram
  • aparat

سردار قلب ها

در آستانه شهادت مردی بزرگ قرار داریم که با تمام وجود خود نه تنها برای ملت شریف ایران بلکه برای تمام جهان الگوی ایثار و ایستادگی بود .

شهید سلیمانی هرگز در برابرظالم سکوت نکرد وبرای دفاع از مظلوم سالهای بسیاری از عمر گوهربار خود را صرف جهاد در راه خدا کرد .

از دفاع مقدس تا مبارزه با داعش در سوریه و عراق رد پای مردی است که همیشه در سکوت به مبارزه پرداخت و مزد زحماتش  جز شهادت در راه خدا نبود .

یک سال از شهادت مظلومانه سپهبد شهید قاسم سلیمانی گذشت اما خون این شهید والامقام همچنان در رگ‌های رهروان مکتبش جاری‌ست و یاد و خاطره سردار رشید اسلام هیچگاه از ذهن مردم پاک نخواهد شد.

سردار شهید «حاج قاسم سلیمانی» محبوب قلوب و الگوی ملت و مالک ‌اشتر زمان بود.

شهید سلیمانی، نیروهای همرزم خود را به این باور عینی رسانده بود که جان در برابر خداوند یکسان است و بین سردار و سرباز تفاوتی نیست و این یکی از رموز بسیار مهم در توفیق ایشان برای مسایل مهم نظامی بود به نحوی که نیروها از هر درجه و هر ملیت در اجرای وظایف خویش بی محابا جانفشانی می‌کردند چون پیوسته فرمانده را در جلو خود و خط مقدم می‌دیدند.

سردار شهید قاسم سلیمانی مرد شماره یک منطقه با مقاومت و ایستادگی مقابل تروریسم به ویژه داعشیان، دستاوردی عظیم از آرامش و امنیت را برای مردم ایران و کشورهای منطقه به ارمغان آورده است.

هنوز فراموش نشده زمانی که داعش با خشونت و درندگی در گروگانگیری و قلع و قمع مردم کشورهای مختلف به ایجاد ترس و وحشت عمومی در دنیا پرداخته بود و بسیاری از دولتهای غربی و اروپایی هیچ راهکاری برای مقابله با آنها نداشتند.

زمانی که حتی تصور ورود این وحوش تروریسم به کشور، استرس و اضطرابی غیرقابل تحمل در جامعه پدید آورده بود و در بسیاری از محافل مردم نگران از ورود تروریست‌های تحت سلطه آمریکا به ایران بودند.

همان وقت بود که اسطوره‌ای از دیار دلاورمردان از جان گذشته و شجاع ایرانی پا به میدان گذاشت و با گامهای استوار خود ترس بر اندام تروریست‌ها در منطقه انداخت و آرامش و امنیتی وصف‌ناپذیر در ایران و کشورهای منطقه ایجاد کرد.

 آن زمان بود که به ناگهان نام و چهره آن سردار در دلهای مردم ایران و کشورهای منطقه نشست و هویدا شد و مردم با دلی محکم توانستند به فعالیتهای روزمره خود بدون هرگونه تهدیدی ادامه دهند.

صبحگاه جمعه ۱۳ دی‌ماه ۱۳۹۸ سردار قاسم سلیمانی در حمله هلی‌کوپتری آمریکایی‌ها در فرودگاه بغداد به شهادت رسید. در این حمله همراه با سلیمانی، ابومهدی المهندس، فرمانده حزب الله عراق و قائم مقام بسیج مردمی عراق (الحشد الشعبی) و شمار دیگری از رزمندگان عراقی به شهادت رسیدند.

ولی این پایان کار نیست مردی بزرگ آسمانی شد و خون او در رگهای ملت ایران و تمام آزادی خواهان جهان میجوشد و راه او تا ابد ادامه خواهد داشت.

معصومه رفعتی

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *