15:53 - May 1, 2024
  • googleplus
  • telegram
  • instagram
  • aparat
  • صفحه خانگی
  • >
  • گیلان
  • >
  • استاندار در جلسه کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز گیلان اظهار داشت؛
    بازدارندگی و پیشگیری، محور اجرایی‌شدن قانون مبارزه با قاچاق کالاست

استاندار در جلسه کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز گیلان اظهار داشت؛
بازدارندگی و پیشگیری، محور اجرایی‌شدن قانون مبارزه با قاچاق کالاست

استاندار و رئیس کمیسیون برنامه‌ریزی، هماهنگی و نظارت بر مبارزه با قاچاق کالا و ارز گیلان، بازدارندگی و پیشگیری را محور اجرایی‌شدن قانون مبارزه با قاچاق ذکر کرد و گفت: برخورد قانونی و قاطع با متخلفان، میان مردم، صنوف و تاجران اطمینان‌افزایی ایجاد می کند تا با آرامش، به خرید و فروش و فعالیت در بازار بپردازند.

دکتر ارسلان زارع امروز (یکشنبه) در جلسه کمیسیون برنامه‌ریزی، هماهنگی و نظارت بر مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان با بیان اینکه قاچاق کالا، زنجیره‌ای پیوسته شامل قبل از مبادی تا سطح عرضه است، افزود: بمنظور اجرای قانون و کنترل قاچاق، باید میان تمامی دستگاه‌های اجرایی از مبدا تا مقصد هماهنگی های لازم وجود داشته باشد.

وی مهمترین محور اجرایی شدن قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز را بازدارندگی و پیشگیری در امر قاچاق دانست و اظهارداشت: پدیده مذموم قاچاق به‌دلیل تأثیرات مخرب بر حوزه اشتغال، می‌تواند بستر هدفگذاری برای دشمنان باشد.

نماینده عالی دولت در گیلان بر لزوم اجرای بیان رهبر معظم انقلاب مبنی بر برخورد قاطع و جدی با مسئله قاچاق کالا و نیز تصریح رئیس جمهوری در این زمینه تأکید و اضافه کرد: به‌منظور افزایش توان رقابتی تولیدات ایرانی در بازارهای داخلی و خارجی؛ نیازمند یک برنامه عملیاتی جامع از سوی دستگاه‌های اجرایی به ویژه اعضای ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز هستیم.

وی استفاده از نرم افزارها، سامانه‌ها، تکمیل تجهیزات الکترونیکی و تشدید نظارت و کنترل مبادی ورودی را از مهمترین راهکارهای مقابله با قاچاق عنوان کرد و گفت: طی سال‌های اخیر، زیرساخت‌ها و اقدامات بنیادی و مؤثری در زمینه نظارت و کنترل الکترونیکی کالا صورت گرفته و لازم‌ست در کنار تکمیل این سامانه‌ها و تجهیزات الکترونیکی، بین دستگاه های متولی نیز هماهنگی بیشتری ایجاد شود.

استاندار گیلان با اشاره به اینکه براساس گزارش‌ها قاچاقچیان از شگردها و ترفندهای جدید از جمله فضای مجازی استفاده می کنند، افزود: معتقدم زمینه های بروز فساد و تخلف در سایه شفافیت و حذف بروکراسی زائد از بین می‌رود.

وی به اجرای سامانه سدف (سامانه درخواست فرآورده‌های نفتی) اشاره و صرفه‌جویی یک میلیارد لیتری سوخت را نشان از نظارت موثر ارزیابی کرد و گفت: ساماندهی انبارها و ثبت آنها اقدامی موثر در نظارت بهتر محسوب می‌شود که در این راستا جهادکشاورزی نسبت به سازمان صمت موفق‌تر عمل کرده که پیگیری بیشتر و پوشش حداکثری مورد انتظار است.

دکتر زارع بر ضرورت بهره‌گیری از اخبار مردمی، همکاری دستگاه‌های عضو و بسیج در جهت افزایش میزان تسلط بر بازار تأکید و تصریح کرد: با در نظر داشتن شرایط کنونی؛ بر مبارزه جدی‌تر با قاچاق کالاهای اساسی تاکید دارم و باید مراقبت ها و نظارت‌های بیشتری در خصوص کالاهای اساسی داشته باشیم.

 به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی استانداری گیلان؛ وی به شرایط تحریمی و نیاز به برخورد جدی‌تر با متخلفان نیز اشاره کرد و گفت: باید تلاش شود تا شاهد هیچ‌گونه خللی در امر اقتصاد، تولید و  تأمین کالاهای اساسی و سایر کالاها نباشیم تا مردم، صنوف و تجار با اطمینان، اعتماد و آرامش به خرید و فروش در بازار بپردازند.

در این جلسه گزارش آخرین وضعیت اجرای سامانه سدف از سوی شرکت پخش فرآورده‌های نفتی گیلان و نیز گزارش اقدامات صورت گرفته برابر برنامه‌های ابلاغی سال ۹۹ در حوزه مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان ارائه شد.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *