07:24 - May 16, 2024
  • googleplus
  • telegram
  • instagram
  • aparat
  • صفحه خانگی
  • >
  • گیلان
  • >
  • بر اساس آخرین بیلان صادره سالجاری ؛
    بدهی بیش از ۱۳۸ میلیارد تومانی کارفرمایان گیلانی به تامین اجتماعی

بر اساس آخرین بیلان صادره سالجاری ؛
بدهی بیش از ۱۳۸ میلیارد تومانی کارفرمایان گیلانی به تامین اجتماعی

رشت/کیمیای شمال – صورت حساب های بدهی های بیمه ای کارگاهی واحدهای مشمول قانون تامین اجتماعی در گیلان تا پایان شهریورماه سال ۱۴۰۰ ، پس از مهلت قانونی کارفرمایان برای ارسال لیست حق بیمه صادر شده است .

علی حسین نژاد مدیرکل تامین اجتماعی گیلان با اشاره به اتمام صدور بیلان کارگاهی واحدهای مشمول قانون تامین اجتماعی لغایت پایان نیمه اول سالجاری در پانزدهم دیماه ، اظهار داشت : محاسبات انجام شده با تکیه بر گزارش های بازرسی از بیمه شدگان شاغل در کارگاههای تولیدی ، صنعتی ، صنفی و خدماتی و … ، مغایرت در لیست های حق بیمه و … صورت گرفته است .

وی افزود : براساس دستورالعمل های اداری و با هدف رعایت موازین قانونی بمنظور بررسی لیستهای ارسالی کارفرمایان و تعیین تکلیف دیون و صیانت از حقوق جامعه کارگری و حفظ سوابق بیمه ای آنان ، سازمان تامین اجتماعی همه ساله دو نوبت شش ماهه اقدام به صدور بیلان کارگاهی برای اطلاع کارفرمایان از وضعیت بدهی های بیمه ای مینماید .

مدیرکل تامین اجتماعی گیلان با تاکید بر اینکه در محاسبات جدید شش ماهه اول امسال ، کارفرمایان گیلانی بابت حق بیمه های پرداخت نشده مبلغ ۱۳۸ میلیارد تومان به تامین اجتماعی استان بدهکار شده اند اظهار داشت : این رقم برآوردی بوده و قابلیت اعتراض برای کارفرمایان با ارائه مدارک و ثبت درخواست جهت بررسی در هیات های تشخیص مطالبات بدوی و تجدید نظر در آنها وجود دارد .

علی حسین نژاد با اشاره به اینکه رقمی در حدود ۱۰۰۰ میلیارد تومان نیز در زمره دیون به تعویق افتاده سنوات گذشته کارفرمایان و در واقع مطالبات قطعی سازمان میباشد افزود : ابلاغ احکام مطالباتی ادامه داشته و از کارفرمایان دعوت مینماییم تا با مراجعه به شعب استان در اسرع وقت نسبت به تعیین تکلیف دیون اقدام و از شرایط موجود از قبیل تقسیط و مساعدتهای پیش بینی شده بهره مند گردند .

وی با بیان اینکه تامین اجتماعی فاقد بودجه دولتی بوده و وصول حق بیمه ها و مطالبات تنها منبع درآمدی آن برای ارائه تعهدات است اذعان داشت : انجام بموقع تکالیف قانونی از جمله ارائه لیست و پرداخت حق بیمه واقعی توسط کارفرمایان از جمله مهمترین راهبردها و الزامات برای تداوم انجام مطلوب خدمات توسط این سازمان است .

مدیرکل تامین اجتماعی گیلان خاطر نشان ساخت هرچند با تکیه بر ماده ۵۰ قانون تامین اجتماعی که انجام اقدامات اجرایی از قبیل بازداشت حساب ، توقیف اموال و … را با هماهنگی مبادی ذیصلاح پیش بینی نموده ، امکان پیگیری بسیاری از این مطالبات فراهم است ولی اولویت نخست تامین اجتماعی استان تعامل و گفتمان سازنده با تکیه بر اعتماد متقابل با جامعه کارفرمایی بوده و در گامهای بعدی و در صورت عدم استنکاف و پیگیری لازم از سوی کارفرمایان ، استناد به این قانون در برنامه ها قرار دارد .

شایان ذکر است در حال حاضر قریب به ۳۰ هزار واحد کارگاهی در استان به تامین اجتماعی گیلان بدهکارند .

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *