17:11 - May 18, 2024
  • googleplus
  • telegram
  • instagram
  • aparat

افزایش ساخت و خرید خانه‌های نسقی در رشت

مدیر امور مسکن راه و شهرسازی گیلان گفت: به دلیل ارزانتر بودن خانه‌های نسقی از خانه های سند دار، برخی از خریداران خانه گرایش بیشتری برای خرید خانه نسقی دارند.

کشاورز در خصوص تعداد خانه‌های خالی در گیلان اظهار کرد: هنوز آماری در مورد تعداد خانه‌های خالی در گیلان نداریم و پیگیری ها از سوی وزارتخانه در حال انجام است.

وی با بیان اینکه خانه خالی به خانه‌ای اطلاق می‌شود که به صورت ۶ ماه متوالی خالی از سکنه باشد، افزود: اگر فردی بیش از دو واحد خانه مسکونی داشته باشد به خانه سوم مالیات اختصاص خواهد یافت.

مدیر امور مسکن راه و شهرسازی گیلان گفت: اجرایی شدن قانون مالیات بر خانه‌های خالی بر قیمت و اجاره مسکن تاثیر خواهد گذاشت و اگر دقیق انجام شود، منجر به کاهش قیمت مسکن خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: در حال حاضر بخاطر نواسان قیمت مصالح روند افزایش قیمت مسکن را شاهد هستیم و در مواردی هم قیمت ها ثابت است اما روند نزولی نداشتیم.

کشاورز گفت: اجرای طرح مالیات بر خانه‌های خالی، نظارتها را بر انبوه سازانی که بیش از ۲۰۰ تا ۳۰۰ دستگاه خانه دارند بیشتر می کند.

وی تصریح کرد: خالی ماندن خانه‌ها باعث می شود که بازار مسکن تشنه شود و با افزایش تقاضا و کمبود عرضه مواجه شویم و این امر به افزایش قیمت مسکن دامن می زند.

مدیر امور مسکن راه و شهرسازی گیلان در خصوص چگونگی قیمت اجاره خانه‌ها در سال‌جاری ادامه داد:  قیمت اجاره خانه ها در رشت همانند سایر شهرهای کشور نسبت به محلات فرق می‌کند و متناسب با قیمت همان منطقه تعیین می‌شود.

وی در ادامه ساخت خانه های ویلایی را از دغدغه های این شهر عنوان کرد و گفت: متاسفانه ساخت خانه‌های نسقی در برخی از محلات رشت رو به افزایش است.

کشاورز افزود: هیچ گونه اطمینانی برای ایمن بودن این خانه ها نیست چون هچگونه مشخصات فنی وجود ندارد و اصلا توصیه نمی‌کنیم فردی به سمت خرید خانه های نسق برود.

وی تصریح کرد: گسترش خانه های نسقی در چند منطقه شهر رشت بیش از دیگر محلات است و متاسفانه ادامه این روند آسیب‌های زیادی را برای شهر به همراه خواهد داشت.

مدیر امور مسکن راه و شهرسازی گیلان تصریح کرد:  به دلیل ارزانتر بودن خانه های نسقی نسبت به واحدهای سند دار برخی از خریداران اقبال بیشتزی برای خرید خانه های نسقی دارند.

وی اضافه کرد: خانه های نسقی در بیشتر موارد نسبت به رعایت ساخت طبقات در واحد سطح بی توجه هستند و با اشغال زمین در کوچه بسترهای لازم برای ارایه خدمات شهری به شهروندان را از بین می‌برند.

کشاورز در گفت و گو با ایسنا گفت: اغلب سازندگان خانه های نسقی اصول صحیح ساخت مسکن را رعایت نمی‌کنند و جلسات مختلفی برای کاهش این مشکل گذاشته شده است و امیدواریم خروجی این جلسات منجر به کاهش ساخت چنین خانه‌هایی در رشت شود.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *