07:19 - May 3, 2024
  • googleplus
  • telegram
  • instagram
  • aparat

کرونا در گیلان؛ آهسته اما روبه افزایش

طی روزهای اخیر با وجود اینکه سرعت روند بستری بیماران کووید۱۹ در گیلان کاسته شده است، اما گزارش ها حکایت از تداوم افزایش شمار بستری ها و مبتلایان به ویروس کرونا دارد.

به گزارش کیمیای شمال به نقل از ایرنا، طبق آخرین گزارش دانشگاه علوم پزشکی گیلان در حال حاضر ۲ هزار و ۵۱ بیمار کوویدی در بیمارستان های استان بستری هستند در حالی که این آمار در شنبه هفته گذشته ۲ هزار و ۲۹ نفر بود که نشان از آهسته شدن شمار بستری ها دارد.

از این تعداد ۱۹۶ بیمار نیز در بخش مراقبت های ویژه بیمارستان های گیلان بستری هستند که در مقایسه با ابتدای هقته گذشته  کاهش ۵۲ درصدی داشته است.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی گیلان پیشتر گفته بود: به رغم تمام تمهیدات اندیشیده شده و افزایش تخت های بیمارستانی و تلاش شبانه روزی کادر بهداشت و درمان در حوزه های پزشکی، پرستاری و پیراپزشکی، بهداشت و سایر همکاران باز تعداد مبتلایان بستری در بیمارستان های گیلان بالا بوده و کاهش آمار نیازمند رعایت بیش از پیش پروتکل های بهداشتی توسط همگان است.

دکتر فردین مهرابیان با اشاره به عادی انگاری برخی از افراد اضافه کرد: اگر توصیه های بهداشتی به طور جدی رعایت نشود چه بسا ممکن است که خود فرد یا یکی از اعضای خانواده اش دچار ویروس کرونا شود بنابراین رعایت توصیه های بهداشتی پیشگیری از ابتلا به بیماری کووید ١٩ تاکید می شود.

ویروس کرونا با سویه دلتا در موج پنجم در گیلان بر خلاف خیزهای گذشته پیر و جوان نمی شناسد، برای ابتلای همه گروه های سنی تلاش کرده و موفق هم شده است، موضوع مهمی که کارشناسان بهداشتی بر رعایت پروتکل ها تاکید دارند و از مردم می خواهند که برای رهایی ویروس کرونا به پروتکل ها اهتمام جدی داشته باشند.

تمام ١٧ شهرستان استان گیلان شامل رشت ، خمام، سیاهکل، لاهیجان، آستانه اشرفیه، صومعه سرا، شفت، رضوانشهر، تالش ، رودسر، رودبار، بندانزلی ، آستارا ،  لنگرود، ماسال، فومن و املش به لحاظ رنگ بندی کرونایی، قرمز هستند.

تماس با قطرات تنفسی فرد آلوده به کرونا یکی از راه های اصلی ابتلا به ویروس کرونا است، این قطرات تنفسی از طریق سرفه، عطسه و صحبت کردن و حتی تنفس معمولی انتشار می یابد بنابراین رعایت فاصله گذاری اجتماعی و استفاده از ماسک که بارها به آن توصیه شده برای پیشگیری از ابتلا بسیار مهم و تاثیر گذار است.

کرونا در دنیا تاکنون ۶ جهش ژنتیکی خطرناک شامل آلفا، بتا ، گاما ، دلتا و لامبدا واتا داشته و دلتا یکی از  نسخه های جهش یافته این ویروس است، به گفته متخصصان سویه دلتا حداقل ۲ تا سه برابر نسبت به سویه‌ ووهان مسری‌ تر است

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *