08:46 - May 2, 2024
  • googleplus
  • telegram
  • instagram
  • aparat

رنگ آبی کرونایی در گیلان به ٢ شهرستان رسید

بر اساس تازه ترین ارزیابی نرم افزار ماسک رنگ آبی کرونایی به ٢ شهرستان املش و رضوانشهر رسید.

به گزارش کیمیای شمال به نقل از ایرنا، بر اساس ارزیابی نرم افزار ماسک ، شهرستان املش هفته گذشته آبی شده بود و شهرستان رضوانشهر نیز از وضعیت زرد کرونایی خارج و از امروز به رنگ آبی درآمد.

تعداد شهرستان های زرد کرونایی نیز به ۱۵ شهرستان رسید و به این ترتیب رودسر، آستانه اشرفیه، رشت ، خمام، رودبار، تالش، آستارا و لنگرود از وضعیت نارنجی کرونایی خارج و زرد شدند. ضمن اینکه پیش از این شهرستان های صومعه سرا ، لاهیجان ، سیاهکل، شفت، ماسال، فومن، بندرانزلی در رنگ بندی زرد قرار داشتند.

با خیز پنجم کرونا و افزایش بیماران بستری مبتلا به کرونا در بیمارستان های گیلان از اوایل تیرماه امسال پس از مدت کوتاهی تمام شهرستان های استان در وضعیت قرمز کرونایی قرار گرفت اما از اوایل شهریور ماه با کاهش بستری ها شهرستان های قرمز از نقشه کرونایی خارج و به تدریج به رنگ نارنجی، زرد و آبی در آمد.

در موج پنجم کرونا تعداد بستری های مبتلا به بیماری کووید ١٩ به نزدیک ٢ هزار و ١٠٠ نفر رسیده بود اما  از اوایل شهریور ماه روند نزولی گرفت و بر اساس آخرین آمار دانشگاه علوم پزشکی گیلان هم اکنون ۳۸۲ بیمار مبتلا به بیماری کووید ١٩ در بیمارستان های استان گیلان بستری هستند که حال عمومی ۶۸ بیمار بدحال می باشد.

کارشناسان بهداشتی گیلان می گویند اگر چه شمار بیماران بستری مبتلا به کرونا در بیمارستان های گیلان روند کاهشی دارد برای تداوم روند نزولی و جلوگیری از خیزهای دیگر بیماری کووید ١٩،  مراعات جدی توصیه های بهداشتی اهمیت بسزایی دارد بنابراین استفاده از ماسک و رعایت فاصله فیزیکی بسیار مهم بوده و برای قطع زنجیره ویروس کرونا و واکسیناسیون عمومی چاره ای جز رعایت توصیه ها نیست.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *