16:49 - May 4, 2024
  • googleplus
  • telegram
  • instagram
  • aparat

افزون بر ۲۳۴ هزار نفر از گروه های هدف گیلان واکسن نزده اند

مدیر گروه بیماری های مرکز بهداشت گیلان گفت: بر اساس آخرین آمار تاکنون ۲۳۴ هزار و ۳۲۰ نفر از گروه های هدف در این استان واکسن کرونا را دریافت نکرده اند.

به گزارش کیمیای شمال به نقل از ایرنا ؛ دکتر حسن رخ شاد با بیان اینکه این تعداد از واکسن نزده ها ۱۰.۵ درصد از جامعه هدف را شامل می شود، افزود: برای قطع زنجیره انتقال ویروس کرونا در کنار رعایت پروتکل های بهداشتی واکسیناسیون نیز باید انجام شود.

وی اظهار داشت: تاکنون ۸۹.۵ درصد از جمعیت هدف شامل یک میلیون و ۹۹۶ هزار و ۴۳۲ نفر دز نخست و ۷۱.۵ درصد به تعداد یک میلیون و ۵۹۴ هزار و ۱۰۱ نفر در استان گیلان دز دوم واکسن کرونا را دریافت کرده اند.

مدیر گروه بیماری های مرکز بهداشت گیلان با اشاره به تزریق دز سوم واکسن کرونا برای گروه سنی ۶۰ سال به بالا در این استان اضافه کرد: تزریق واکسن به گروه های هدف در گیلان در هر سه مرحله از میانگین کشوری بالاتر است.

وی با بیان اینکه تاکنون افزون بر ۱۹ هزار نفر از گروه سنی ۶۰ سال به بالا در استان گیلان دز سوم واکسن کرونا را دریافت کرده اند، افزود: این تعداد ۱.۲ درصد از این گروه سنی را شامل می شود که نسبت به میانگین کشوری ۰.۶  درصد بیشتر است.

مدیر گروه بیماری های مرکز بهداشت استان گیلان بیان داشت: گیلان در تزریق نوبت اول واکسن کرونا ۷.۶ درصد و در نوبت دوم نیز ۱۰.۱ درصد از میانگین کشوری بالاتر است.

بر اساس تازه ترین ارزیابی نرم افزار ماسک شهرستان های املش، سیاهکل و شفت در نقشه کرونایی استان گیلان آبی و رودبار نارنجی هستند و رودسر، لنگرود، لاهیجان، آستانه اشرفیه، رشت، خمام، فومن، صومعه سرا، بندرانزلی، رضوانشهر، تالش، آستارا و ماسال در نقشه کرونایی استان گیلان زرد هستند.

بر اساس آخرین آمار دانشگاه علوم پزشکی گیلان هم اکنون افزون بر ۲۶۲ بیمار مبتلا به کووید ١٩ در بیمارستان های استان بستری هستند.

گیلان با ٢ و نیم میلیون نفر جمعیت از نخستین استانهای درگیر شیوع ویروس کرونا در کشور بود.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *