15:29 - May 18, 2024
  • googleplus
  • telegram
  • instagram
  • aparat

رانش ۲۶ منطقه در گیلان بر اثر سیل هفته گذشته

مدیرکل مدیریت بحران گیلان، با اشاره به رانش زمین در شش شهرستان، گفت: به غیر از روستای لیلیج املش، در حال حاضر همه راه‌های روستایی که بر اثر رانش بسته شده بود، باز است.

به گزارش کیمیای شمال به نقل از ایسنا ؛ امیر مرادی با اشاره به بارش ۳۰۰ میلیمتری باران در گیلان طی ۴۸ ساعت گذشته، اظهار کرد: سیل و جاری شدن روان آب و طغیان رودخانه ها سبب رانش در ۲۶ منطقه آسیب پذیر در شهرستان‌های املش، رودسر، لنگرود، لاهیجان، رضوانشهر و تالش شد.

وی با بیان اینکه رانش زمین سبب قطعی راه ارتباطی ۲۰۰ خانوار روستایی شد، افزود: در حال حاضر همه راه‌های روستایی که بر اثر رانش بسته شده بود، باز است و فقط راه روستای لیلیج گوابر بخش رانکوه املش که ۳۰ خانوار در آن ساکن هستند، مسدود بوده و تلاش‌ها برای بازگشایی این راه روستایی ادامه دارد.

مدیرکل مدیریت بحران گیلان، ساخت و سازها در حاشیه کوه‌ها و رودخانه‌ها را موجب سست شدن زمین و وقوع رانش به دنبال هر بارش دانست و خاطرنشان کرد: سیل آخر هفته گذشته به تاسیسات زیرساختی، پل‌ها، ساختمان ها و سازه‌های گیلان ۲۰ میلیارد تومان خسارت زد.

مرادی اضافه کرد: براساس ماده ۱۷ قانون ستاد مدیریت بحران کشور، با ارسال مشخصات کامل خسارت‌ها و عکس و فیلم به این ستاد، می‌توانیم غرامت این خسارت را از ستاد مدیریت بحران کشور دریافت کنیم.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *