04:53 - May 3, 2024
  • googleplus
  • telegram
  • instagram
  • aparat

سنگینی زباله شهرهای دیگر گیلان بر دوش سراوان رشت

رشت/کیمیای شمال – شهردار رشت گفت: جایگاه دفن زباله سراوان جور زباله برخی از شهرهای گیلان را به دوش می کشد.

به گزارش کیمیای شمال به نقل از ایسنا ؛ امیرحسین علوی شهردار رشت در جلسه مدیریت پسماند گیلان که در سالن الغدیر استانداری استان برگزار شد، اظهار کرد: برای تفکیک از مبدا در شهر رشت، قرارداد با سرمایه گذار انجام شده است اما در اجرای کیف پول الکترونیکی وقفه ای ایجاد شده بود که رفع شد.

وی افزود: تا ده روز آینده کیف پول الکترونیکی رشت راه اندازی خواهد شد و به این ترتیب شاهد افزایش حجم تفکیک زباله از مبدا در رشت خواهیم بود.

میزان تفکیک زباله در رشت مورد رضایت نیست

علوی ادامه داد: میزان زباله ای که در رشت در حال حاضر تفکیک می شود مورد رضایت ما نیست و برنامه ریزی هایی در حال انجام است تا به اهداف مورد نظر نزدیک تر شویم.

شهرداری رشت خاطرنشان کرد: با پیگیری های شهرداری رشت و مدیریت پسماند استان و معاونت امور عمرانی استانداری، دو خط جدید در واحد کود آلی رشت تخلیه شده و نصب این دستگاه ها به زودی انجام می شود.

وی با بیان اینکه اقداماتی در حال انجام است تا راندمان  کار را افزایش دهیم، افزود: قول های مساعدی در مورد فاضلاب شهری نیز داده شده است و امیدواریم در بودجه ۱۴۰۱ عدد قابل توجهی را برای این بخش  کسب کنیم.

رشت حتی از رودسر هم زباله دریافت می کند

شهردار رشت ادامه داد: رشت از برخی شهرهای استان حتی از رودسر هم زباله دریافت می کند که بهترین راهکار برون رفت از این مساله این است که هر چه سریعتر زباله سوز راه بیفتد.

علوی گفت: با راه اندازی زباله سوز ۱۱۰۰ تن زباله در رشت مدیریت خواهد شد و تحقق آن منوط به جذب اعتبارات زباله سوز است که مقدار نیاز مالی آن ۱۴۰۰ میلیارد تومان است.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *