13:27 - April 29, 2024
  • googleplus
  • telegram
  • instagram
  • aparat
  • صفحه خانگی
  • >
  • گیلان
  • >
  • اسدالله عباسی در نشست خبری با اصحاب رسانه ؛
    گیلان پیش قدم در واکسیناسیون کرونا / پسماند یک ابر چالش است

اسدالله عباسی در نشست خبری با اصحاب رسانه ؛
گیلان پیش قدم در واکسیناسیون کرونا / پسماند یک ابر چالش است

اختصاصی / کیمیای شمال – اسدالله عباسی در نشست خبری با اصحاب رسانه در تالار مرکزی رشت ضمن گرامیداشت میلاد حضرت زهرا(س) و تبریک روز زن گفت : زمانی که دولت سیزدهم را تحویل گرفتیم کشور در مدیریت کرونا وضعیت سختی داشت و تحریم باعث شده بود که نتوانیم واکسن تهیه کنیم ، خیلی از هم وطنان برای تزریق واکسن به صورت قانونی و غیر قانونی به ارمنستان سفر کردند اما خدا را شکر امروز وضعیت واکسیناسیون در شرایط بسیار خوب است ولی از نظر سویه جدید کرونا که مسری تر است باید رعایت پروتکل ها را داشته باشیم .

استاندار گیلان نقش رسانه در کنترل کرونا را بسیار مهم دانست و گفت: گیلان در واکسیناسیون پیش قدم بوده ودر تزریق های نوبت اول و دوم و سوم رتبه اول را در اختیار دارد .

وی گفت : در هفته گذشته متاسفانه یک نفر بر اثر کرونا فوت شد اما در بیشتر اوقات آمار فوتی ما صفر است .

دکتر اسدالله عباسی گفت : خیلی خوشحالم که بگویم در گزارش هفتگی گیلان در واکسیناسیون پیش قدم است و این نشان از سواد مردم گیلان است.

وی به کالاهای اساسی اشاره کرد و گفت : کالاهای اساسی در زمره محصولات استراتژیک هستند و برای هر دولت بسیار مهم است به همین دلیل  باید ذخایر کافی حداقل بین ۳ تا ۶ ماه وجود داشته باشد ، در حالی که اوایل زمان حضورم در گیلان فقط تا یک ماه ذخیره داشتیم که اکنون تا اردیبهشت ماه آتی ذخیره داریم .

استاندار با بیان اینکه ذخایر ارزی ما در شرایط بسیار خوبی قرار دارد، گفت: پول های بلوک شده کشور از سوی کره جنوبی در حال آزاد سازی است و همین باعث تثبیت قیمت ها در بازار خواهد شد و استان ما در آذر ماه از نظر تورم حالت نزولی داشت بر خلاف قبل که هر روز شتاب بیشتری داشت و صعودی بود.

وی گفت : زمانی که کار را بر عهده گرفتیم همه چیز رها شده بود وهر جا می رفتیم به دلیل مطالباتشان تعطیل بود و ما در تلاشیم که سرعت و شتاب انجام تعهدات بیشتر شود ودر تلاش هستیم که سازمان‌ها و کارفرمایان به تعهدات خود عمل کرده و کار را به دلیل مطالبات متوقف نکنند.

عباسی در ادامه با اشاره به پروژه های گیلان بیان کرد: اولین قطار گیلان راه اندازی شده اما ایستگاه‌های آن هنوز ناقص است و بارانداز ساخته نشده و همین تالار مرکزی رشت نیز ناقص افتتاح شده بود و حتی کتابخانه مرکزی رشت دیگر پروژه‌ای که هنوز کامل نشده بود به بهره برداری رسید.

پسماند یک ابر چالش است

نماینده عالی دولت در گیلان گفت : زمانی که با رئیس جمهور جلسه داشتیم من فقط یک موضوع را مطرح کردم و آن پسماند سراوان بود و حتی رئیس جمهور از این موضوع متاثر شدند.

استاندار گیلان ادامه داد: احداث زباله سوز هم زمان با رشت در نوشهر و ساری آغاز شد ولی برای رشت هنوز آماده نشده اما آنها ماه ها است که در حال استفاده هستند.

وی به برگشت محصولات کشاورزی از روسیه اشاره کرد و گفت : ما بررسی کردیم و متوجه شدیم در بخش قرنطینه محصولات کشاورزی بخش خصوصی درست عمل نکرد .

استاندار گفت : بر اساس پیگیری‌ها دریافتیم که شرایط نگهداری محصولات در زمان قرنطینه خوب رعایت نشده بود و این موضوع را از تهران پیگیری کردم ، ما باید تلاش کنیم محصولی صادر کنیم که سالم باشد و همچنین برای مصرف داخل باید امنیت محصولات غذایی را تامین کنیم.

وی تاکید کرد : رونق اقتصاد دریا، اقتصاد کشاورزی، اقتصاد گردشگری و اقتصاد صنعتی از اولویت‌های ماست که باید تلاش کنیم و شتاب بخشیم.

وی باتاکید بر اینکه بروکراسی اداری باعث می شود سرمایه گذاران به جاهای دیگر بروند گفت : هیچ سرمایه‌گذاری نباید پشت درها معطل شود.

عباسی ادامه داد: معطل کردن و سرگردانی سرمایه گذاران را نخواهم بخشید و هیچ گونه تعارفی با هیچ یک از مدیران استان در این خصوص ندارم و هر گونه کم کاری از سوی مدیران را نخواهم بخشید.

دغدغه امروز مردم ما اشتغال است

نماینده عالی دولت در گیلان از مسائل مهم در استان را اشتغال و مسکن عنوان کرد و گفت: دغدغه خانواده ها باید برطرف شود و برای جوانان عزیزمان اشتغال ایجاد شود و ما باید زیر ساخت ها را آماده کنیم.

وی ادامه داد: وظیفه خود می‌دانم که هر چند وقت یک بار گزارش عملکرد به رسانه‌ها ارائه دهم چون خبرنگاران را بهترین دوست و همکار خود در جهت توسعه گیلان می‌دانم.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *