10:00 - May 18, 2024
  • googleplus
  • telegram
  • instagram
  • aparat
  • صفحه خانگی
  • >
  • گیلان
  • >
  • گرامیداشت پنجاه و یکمین سالگرد تاسیس کنوانسیون رامسر و روز جهانی تالابها در گیلان

گرامیداشت پنجاه و یکمین سالگرد تاسیس کنوانسیون رامسر و روز جهانی تالابها در گیلان

رشت/کیمیای شمال – مراسم گرامیداشت پنجاه و یکمین سالگرد تاسیس کنوانسیون رامسر و روز جهانی تالابها با شعار ««تالاب ها را ارج نهیم ،مدیریت کنیم ،احیا کنیم ، دوست بداریم » با حضور معاون عمرانی استاندار ، مدیرکل حفاظت محیط زیست گیلان ، فرماندار صومعه سرا و جمعی از سازمانهای مردم نهاد در پناهگاه حیات وحش سلکه برگزار شد.


 به گزارش کیمیای شمال به نقل از روابط عمومی حفاظت محیط زیست گیلان ، مراسم گرامیداشت پنجاه و یکمین سالگرد تاسیس کنوانسیون رامسر و سیزدهم بهمن ماه مصادف با روز جهانی تالابها با حضور معاون عمرانی استاندار ، مدیرکل حفاظت محیط زیست گیلان ، فرماندار صومعه سرا و  جمعی از علاقمندان محیط زیست در مرکز آموزش تالاب انزلی واقع در صومعه سرا برگزار شد.

در این ویژه برنامه  عباس صابر معاون عمرانی استانداری گیلان ضمن گرامیداشت دهه مبارک فجر  و پنجاه و‌یکمین سالروز انعقاد کنوانسیون رامسر خاطرنشان کرد: دولت سیزدهم اهتمام ویژه ای نسبت به حفاظت، بهسازی و احیای تالاب های کشور خواهد داشت. به گونه ای که یکی از مهم ترین محور های سفر رییس جمهور محترم به استان گیلان، تالاب انزلی و مشکلات مبتلا به آن بوده است.
در ادامه دکتر رضا زمانی مدیرکل حفاظت محیط زیست گیلان ضمن خیر مقدم به مدعوین به ظرفیت های عظیم تالاب انزلی از جمله پرنده نگری اشاره کرد و اظهار داشت :امروزه در سراسر جهان  پرنده نگری و اکوتوریسم میزان قابل توجهی از گردش اقتصادی را به خود اختصاص داده است بطوریکه میلیون ها نفر در قالب باشگاه ها و کلوپ های پرنده نگری بدنبال ثبت گونه های جدید در لیست پرندگان مشاهده شده خود هستند. وی افزود:  کنوانسیون رامسر برای اولین بار در بهمن ماه سال ۱۳۴۹ با نام تالاب های بین‌المللی به عنوان زیستگاه پرندگان آبزی با حضور نمایندگانی از ۱۸ کشور دنیا  در ایران و شهر رامسر شکل گرفت و امروز ۱۷۱ کشور عضو این کنوانسیون هستند.
سپس سید  جلال سید محمدی فرماندار شهرستان صومعه سرا ضمن تشکر و تقدیر ازبزگزار کنندگان این برنامه، تالاب بین المللی انزلی را از داشته های ویژه شهرستان دانست و بر اهتمام همه دستگاههای اجرایی بر حفاظت از این تالاب ارزشمند تاکید کرد.

در پایان این مراسم مهمانان با حضور در حاشیه تالاب سلکه با توضیحات رییس اداره نظارت بر حیات وحش محیط زیست گیلان و کارشناسان با پرندگان مهاجر زمستان گذران و بومی تالاب انزلی آشنا شدند و هر یک با دوربین و تلسکوپ اقدام به پرنده نگری نمودند.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *