13:05 - April 29, 2024
  • googleplus
  • telegram
  • instagram
  • aparat

نبرد بیست و یکم نمایندگان گیلان با انتهای جدول

کیمیای شمال – هفته بیست و یکم رقابتهای لیگ دسته اول کشور از عصر جمعه آغاز می‌شود که نمایندگان گیلان باید به مصاف تیم هایی بروند که در پایین جدول لیگ قرار دارند.

به گزارش کیمیای شمال به نقل از ایرنا، تیم فوتبال ملوان بندرانزلی در چارچوب این مسابقات باید رو در روی تیم رایکا بابل قرار گیرد و تیم شهرداری بندرآستارا نیز باید در دیداری خارج از خانه به مصاف تیم شمس‌آذر قزوین برود.

ملوانان که هم‌اینک صدرنشین رقابتهای لیگ دسته اول هستند، کار آسان‌تری نسبت به دیگر نماینده گیلان دارد چون باید در یک دیدار خانگی رو در روی حریف خود قرار گیرد اما شهرداری آستارا باید در قزوین به دنبال پنجمین پیروزی متوالی خود باشد.

این در حالی است که تیمهای رایکا بابل و شمس آذر قزوین وضعیت مناسبی در جدول رده بندی ندارند و هر ۲ تیم با کسب ۱۹ امتیاز در رتبه‌های پانزدهم و شانزدهم جدول قرار دارند.

ملوان به فکر پیروزی در دربی شمال کشور 

تیم فوتبال ملوان بندرانزلی که هم اینک در صدر جدول رده‌بندی قرار گرفته و فاصله ۶ امتیازی با نزدیکترین تعقیب کننده خود دارد، امروز باید در ورزشگاه تختی بندرانزلی از رایکا بابل میزبانی کند. این بازی یکی از دیدارهای دربی شمال کشور محسوب می شود و نمایندگان ۲ تیم شمالی گیلان و مازندران به مصاف هم خواهند رفت که همواره بازی تیمهای گیلانی و مازندرانی جذاب و حتی پرحاشیه است.

اما هم اینک وضعیت ۲ تیم در جدول رده بندی به طور کامل تفاوت دارد زیرا ملوان برای تثبیت صدرنشینی و افزایش فاصله خود با سایر مدعیان به فکر پیروزی است اما تیم رایکا برای فرار از تله انتهای جدول و ماندن در لیگ تلاش می کند.

یکی از کارشناسان فوتبال در خصوص دیدار ملوان با رایکا بابل در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: شرایط ملوان بسیار خوب است و از سوی دیگر این تیم در بازیهای خانگی نیز با اعتماد به نفس بیشتری حضور یافته و بازی می کند.

سیدامیر فرحسینی افزود: از سوی دیگر سطح فوتبال مازندران به گونه ای است که همواره برای نمایندگان گیلان مشکل ایجاد می کنند و به همین دلیل همیشه دیدار تیمهای مازندران با گیلان جذاب و زیبا است.

وی که به مدت ۱۹ سال به عنوان مربی و مدیر در تیمهای پایه سپیدرود رشت حضور داشت، بیان کرد: اما هم اینک شرایط نماینده گیلان با تیم مازنی متفاوت است چون رایکا بابل در بین تیمهای انتهای جدول قرار دارد.

این کارشناس فوتبال اضافه کرد: همچنین تیم ملوان از لحاظ روحی روانی و هماهنگی، شرایط بسیار مناسبی دارد و این امر نویددهنده این است که این تیم می تواند در بازیهای خانگی هر تیمی را شکست دهد.

وی خاطرنشان کرد: به هر حال ملوانان فرصت بسیار مناسبی دارند تا در دیدار خانگی خود با برتری برابر رایکا بابل، همچنان به روند صدرنشینی خود ادامه داده و یک گام دیگر به کسب مقام قهرمانی لیگ دسته اول و صعود به لیگ برتر نزدیکتر شوند.

تا پایان هفته بیستم رقابتهای فوتبال لیگ دسته اول کشور، تیم ملوان بندرانزلی با کسب ۴۶ امتیاز در صدر جدول قرار دارد و تیم فوتبال رایکا بابل نیز با کسب ۱۹ امتیاز در رتبه پانزدهم جدول رده بندی قرارگ رفته است.

شهرداری آستارا به دنبال پنجمین پیروزی متوالی

اما تیم فوتبال شهرداری بندرآستارا دیگر نماینده استان گیلان امروز جمعه در دیداری خارج از خانه مقابل تیم شمس آذر قزوین قرار می گیرد که این نماینده گیلان به دنبال کسب پنجمین پیروزی متوالی خود در این مسابقات است.

شهرداری آستارا طی چند هفته اخیر نتایج بسیار خوبی را کسب کرده و این تیم با هدایت پایان رافت توانسته در چهار بازی اخیر خود به چهار پیروزی ارزشمند دست یابد تا با این پیروزی‌ها، ۶ پله در جدول رده‌بندی صعود کند و از رتبه دوازدهم و به رتبه ششم ارتقا یابد.

هم اینک نیز کادرفنی و بازیکنان شهرداری آستارا که به هماهنگی مناسبی دسیت یافته و همچنین تلاش و دوندگی نیز نزد بازیکنان این تیم طی چند هفته اخیر بیشتر شده، در تلاشند که این روند رو به رشد خود را با برتری برابر شمس آذر قروین ادامه داده و به یک پیروزی ارزشمند خارج از خانه دست یابند.

فرحسینی به بازی شهرداری آستارا با شمس آذر قزوین نیز اشاره و اظهار کرد: تیم فوتبال شمس آذر قزوین از تیمهای مختلف بازیکن جذب کرده و هنوز آن هماهنگی مناسب را ندارد و به همین دلیل این تیم شرایط مناسبی در جدول رده‌بندی ندارد.

مسئول کمیته مدارس فوتبال هیات فوتبال استان گیلان ادامه داد: اما تیم فوتبال شهرداری بندرآستارا از نظر تیمی ، ثبات و کیفیت خوبی دارد و با توجه شرایط موجود، این تیم حتی امیدوار به کسب پیروزی در این بازی خارج از خانه است.

این کارشناس فوتبال اضافه کرد: البته تنها مشکل تیم شهرداری آستارا در بازی‌های خارج از خانه، اشتباهات فردی بازیکنان این تیم است که باعث شده تا شهرداری آستارا در چند دیدار خارج از خانه به دلیل اشتباهات فردی ، متحمل شکست شد.

فرحسینی به کادرفنی تیم شهرداری آستارا نیز اشاره و خاطرنشان کرد: پایان رافت سرمربی شهرداری آستارا از این شهر رشد کرده و وی بازیکن و همچنین مربی محبوب آستارا محسوب می‌شود و اگر برای این مربی، امکانات مناسب فراهم شود، به طور حتم وی می تواند نتایج خوبی را کسب کند.

وی تصریح کرد: از سوی دیگر رافت به دلیل بازی در تیمهای بزرگ از تجربه خوبی برخوردار است و مدیریت وی نیز بسیار مناسب است وهم اینک نیز شاهدیم که حضور رافت در شهرداری آستارا تاثیر مثبتی گذاشته و این تیم در چهار بازی اخیر خود به پیروزی رسیده و امتیازات مناسبی را کسب کرده است.

کارشناس فوتبال با ابراز نگرانی به احتمال انجام بازی‌های خانگی شهرداری آستارا در شهرهای دیگر اظهار داشت: با توجه مناسب نبودن سیستم نوردهی ورزشگاه وحدت آستارا، بازیهای خانگی شهرداری آستارا در ماه مبارک رمضان بناچار در مکان دیگری برگزار می شود که این امر برای این تیم مشکل ایجاد خواهد کرد.

فرحسینی بیان کرد: به همین دلیل مسئولان ارشد این شهر به خصوص نماینده بندرآستارا باید تلاش کنند تا در مدت باقیمانده مشکل نور این ورزشگاه برطرف شود تا بازیهای خانگی شهرداری آستارا در ماه مبارک رمضان در ورزشگاه وحدت این شهر برگزار شود.

تیم فوتبال شهرداری بندرآستارا تا پایان هفته بیستم رقابتهای فوتبال لیگ دسته اول کشور ، با کسب ۳۰ امتیاز در مکان ششم جدول قرار دارد و شمس آذر قزوین نیز با کسب ۱۹ امتیاز در رتبه شانزدهم جدول ایستاده است.

در رقابتهای فوتبال لیگ دسته اول باشگاه‌های کشور جام آزادگان، ۱۸ تیم در یک گروه به صورت دوره ای و رفت و برگشت با هم رقابت می‌کنند که تیمهای ملوان و شهرداری بندرآستارا نمایندگان گیلان در این لیگ هستند.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *