22:06 - May 18, 2024
  • googleplus
  • telegram
  • instagram
  • aparat
  • صفحه خانگی
  • >
  • گیلان
  • >
  • عضو هیات علمی دانشگاه گیلان :
    تامین اجتماعی شرط حیات بشری است

عضو هیات علمی دانشگاه گیلان :
تامین اجتماعی شرط حیات بشری است

کیمیای شمال – وبینار گفتمان تامین اجتماعی ، توسعه و عدالت اجتماعی با حضور کارشناسان و متخصصین این حوزه و اساتید و دانشجویان برگزار گردید .

به گزارش پایگاه خبری کیمیای شمال به نقل از روابط عمومی و امور فرهنگی اداره کل تامین اجتماعی استان گیلان ، دکتر بلند ، روانشناس و عضو هیات علمی دانشگاه گیلان در این وبینار با تاکید بر اهمیت نقش امنیت خاطر و آرامش روانی در زندگی بشر ، مقوله تامین اجتماعی را از ارکان اساسی برای حیات انسانها برشمرد .

وی نظام تامین اجتماعی را یکی از ستون های حیات مدرن دانسته و فهم امروز انسان از زندگی اجتماعی را مشروط به گسترش و تعمیق آن قلمداد نمود .

دکتر بلند با اشاره به دیدگاه افلاطون در قرنها پیش ، انسان را موجودی که بر اساس طبیعت و سرشت خود مدنی به طبع یعنی ذاتاً اجتماعی است معرفی و افزود : در این دیدگاه انسان در اجتماع هویت می یابد .

این عضو هیات علمی دانشگاه گیلان با تاکید بر اینکه اهداف انسانها در چارچوب مناسبات جمعی و در کنار هم محقق میگردد ؛ گستردگی و نقش امنیت در جای جای زندگی را حائز اهمیت برشمرده و آنرا بنیادی ترین نیاز بشری دانست که چون یک مسئله وجودی بوده و ماحصل آن بودن یا نبودن را شکل میدهد بسیار مهم می باشد .

این استاد حوزه علوم تربیتی و اجتماعی ، با اشاره به اینکه امنیت مقدم بر بسیاری نیازهای بشری است و به خطر افتادن آن به میدان ادراکی و احساسی انسان آسیب وارد مینماید اظهار داشت تمامی نیازهای فیزیولوژی بشر نیز چون فقدانشان امنیت را به مخاطره می اندازد از اهمیت بالایی برخوردارند .

دکتر بلند در بخش دیگری از مباحث خود در این گفتمان با بیان اینکه امنیت حضوری نافذ و اساسی در عرصه های زندگی دارد اذعان داشت از این روست که تامین اجتماعی به عنوان نهادی مدنی که محصول آن ایجاد امنیت اجتماعی و آرامش خاطر است یک بازوی قوی برای جوامع محسوب می گردد .

وی همچنین اظهار امیدواری نمود تا این گفتمان به یک پارادایم تبدیل شده و گسترش یاید و داشتن جامعه ای توانمندتر با انسانهایی که احساس آرامش و خوشبختی بیشتری نمایند را ثمره حاکم شدن این تفکر دانست .

این استاد دانشگاه گیلان با ارائه پیشنهادی مبنی بر ضرورت گسترش این گفتمان و تبیین جایگاه تامین اجتماعی در دو شکل سطحی و عمقی در بین افراد و اقشار مختلف جامعه ، اذعان نمود که عضویت در تامین اجتماعی باید بدون لحاظ شرایط سنی و سابقه ای به یک حق تبدیل شود تا کشور را بیشتر به سمت توسعه و عدالت اجتماعی سوق دهد .

دکتر بلند ، تامین اجتماعی را چیزی فراتر از یک سازمان برشمرد که در مفاهیم تربیتی و فرهنگی مردم نقش داشته و باید گفتمان آن در جامعه غالب گردد .

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *