17:42 - May 20, 2024
  • googleplus
  • telegram
  • instagram
  • aparat

حضور نیروهای طرح خدمات نوروزی هلال احمر گیلان در ۴۲ حادثه

کیمیای شمال – مدیرعامل هلال احمر گیلان، با اشاره به اجرای طرح خدمات نوروزی، گفت: ۲۳ حادثه مربوط به تصادفات، هشت مورد انحراف و برخورد با موانع و چهار مورد نیز مربوط به واژگونی بوده است که از این تعداد ۱۹ مصدوم به مراکز درمانی منتقل شده اند.

به گزارش کیمیای شمال به نقل از ایسنا ؛ سیاوش غلامی در گفت وگو با خبرنگاران، با اشاره به آخرین اقدامات انجام شده جمعیت هلال احمر در حوزه امداد و نجات طرح خدمات نوروزی، گفت: از ابتدای سال جاری و در طرح نوروزی ۴۲ حادثه را مدیریت کردیم.

وی افزود: ۲۳ حادثه مربوط به تصادفات، هشت مورد انحراف و برخورد با موانع و چهار مورد نیز مربوط به واژگونی بوده است که از این تعداد ۱۹ مصدوم به مراکز درمانی منتقل شده اند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان گیلان به خدمات سرپایی به مردم اشاره و عنوان کرد: خدمات و درمان های سرپایی به پنج نفر از هموطنان ارائه شده است و در هفته نخست سال جاری نیز ۱۴۰ نفر از نجاتگران در قالب ۴۷ تیم در حوزه خدمات رسانی مشارکت داشته اند.

غلامی، با اشاره به اجرای بیست و دومین دوره طرح ملی خدمات بشردوستانه سازمان جوانان جمعیت هلال احمر اظهار کرد: در این طرح ۱۶ پست ثابت و ۹ پست سیار و همچنین هفت پست دوستدار کودک با مشارکت بیش از ۴۷۷۰(نفر روز) از اعضای جوانان از ۲۵ اسفند ۱۴۰۰ تاکنون در حال برگزاری است.

وی با اشاره به هشتمین روز از اجرای طرح مذکور افزود: افزون بر ۱۱۱۴ نفر به نقاط ایمن توسط اعضای جوانان مستقر در پست راهنمایی شدند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر گیلان، با اشاره به فعالیت هشت پست دوچرخه سوار و ۳۴ پست پیاده سحاب در نقاط مختلف گردشگری تصریح کرد: ۷۲۶ نفر توسط اعضای تیم سحاب با نقاط حادثه خیز و ایمنی در سفر آشنا شدند.

وی با بیان اینکه ۶۲۵ نفر با آموزش مهارت های ترافیکی و ۲۰۶ نفر در حوزه فضای دوستدار کودک آشنا شدند، گفت: بیش از ۴۶۱ نفر با امضای میثاق نامه به پویش بهرفت پیوستند. همچنین بیش از ۲۹۲ نفر به پویش ملی «چلچراغ» و جشنواره «رفیق خوشبخت ما» دعوت شدند.

غلامی ادامه داد: تاکنون تعداد ۷۷۰ عدد اقلام فرهنگی شامل بروشور، نقشه و تقویم و لوح فشرده در بین مسافرین توزیع شده است. همچنین بیش از ۳۰۳ نفر با مهارت های امداد و کمک های اولیه و سنجش فشارخون آشنا شدند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر گیلان ضمن اشاره به تعداد بنرهای چاپ شده طرح نوروزی خاطرنشان کرد: بنرهای طرح نوروزی(جوانان، امداد و نجات و هلال احمر) ۵۰ عدد و بنرهای ایمنی در سفر، راه ها و واکسیناسیون به تعداد ۱۴۲ عدد در استان گیلان نصب شده است؛ همچنین پوشش خدمات و فعالیت های انجام شده در طرح توسط روابط عمومی جمعیت هلال احمر استان گیلان از طریق صدا و سیما، خبرگزاری های و پایگاه های خبری مجازی، برخط و مکتوب صورت گرفته است.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *