19:54 - May 16, 2024
  • googleplus
  • telegram
  • instagram
  • aparat
  • صفحه خانگی
  • >
  • گیلان
  • >
  • مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان :
    بسترهای فراگیری فرهنگ قرآنی در تمام مناطق مختلف گیلان فراهم شود

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان :
بسترهای فراگیری فرهنگ قرآنی در تمام مناطق مختلف گیلان فراهم شود

کیمیای شمال – ثقتی با تاکید بر اینکه شهر رشت و استان گیلان در حوزه قرآن و عترت حرف‌های زیادی برای گفتن دارند گفت: بسترهای فراگیری فرهنگ قرآنی باید در تمام مناطق مختلف گیلان فراهم شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان محفل سی روز با قرآن را ثروت و گنجی تمام نشدنی خواند و عنوان کرد: این محفل به عنوان یکی از قدیمی ترین محافل قرآن کریم و نگین انگشتری محافل قرآنی شهر رشت محسوب می‌شود که در تمام این سال ها بدون وقفه برگزار شده است و جا دارد بیشتر از اینها از آن بهره جویی شود. 

ثقتی با تاکید بر اینکه راه برون رفت از ناهنجاری‌ها، آسیب‌های اجتماعی، فقر فرهنگی و مذهبی تحقق آرمان شهر قرآنی است افزود: این آرمان شهر قرآنی می‌تواند بر تمام ناهنجاری‌ها و آسیب‌ها و فقرهای عاطفی و نداشته های معنوی خط بطلان بکشد.

وی گفتمان دولت مردمی و جهادی سیزدهم را تحقق آرمان شهر قرآنیذکر کرد و گفت: این امر و تحقق آن بر تمام کارگزاران فرهنگی کشور تکلیف است تا به واسطه آن زمینه لازم برای ظهور حضرت بقیه الله العظم(عج) فراهم شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان یادآور شد: باور ما این است که شهر رشت و استان گیلان یکی از مناطقی است که حرف برای گفتن دارد و در حوزه قرآن و عترت گنج و سرمایه عظیمی را داراست که افتخاری برای استان محسوب می‌شود.

ثقتی با اشاره به اینکه گیلان از حیث قرآن و عترت بسیار غنی است اظهار داشت: بر ما کارگزاران فرهنگی تکلیف است که بسترهای فراگیری فرهنگ قرآنی را تسهیل کنیم و فضای آموزشی و امکانات لازم را از این حیث در سطح شهرها و مناطق مختلف استان گیلان پراکنده کنیم.

وی ضمن تاکید بر روی آوردن تمام خانواده‌ها و اولیا به امر هدایت فرزندانشان به سمت قرآن آموزی عنوان کرد: وقتی فرزندی، خانواده‌ای و در نهایت جامعه‌ای به سمت فرهنگ قرآنی سوق پیدا کند تمام این لایه‌ها از بدی‌ها، کجی‌ها و آسیب‌ها در امان مانده و با تعالیم قرآنی واکسینه می‌شوند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان خاطرنشان کرد: خوشحالم مدیران شهرداری رشت، اعضای شورای شهر، رییس کمیسیون فرهنگی شورای شهر مدار فعالیتها و کارکردهای خود را در مسیر قرآن و عترت قرار داده‌اند و چنین سیاستگذاری مطمئنا بهترین راهکار خواهد بود.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *