18:19 - May 6, 2024
  • googleplus
  • telegram
  • instagram
  • aparat

پیچش عطر گلاب و گل محمدی در شهرستان شفت

کیمیای شمال – مدیر جهاد کشاورزی شهرستان شفت گفت: پیش بینی می‌شود امسال ۴۰۰۰ لیتر گلاب در این شهرستان استحصال شود.

به گزارش پایگاه خبری کیمیای شمال به نقل از ایسنا ؛ محمدرضا یوسف نژاد با بیان اینکه روستای گیلده قطب تولید گل محمدی در شهرستان شفت است، اظهار کرد: ۴۰ هکتار از اراضی شفت به کشت و تولید گل محمدی اختصاص دارد که ۲۵ هکتار آن در روستای گیلده واقع شده است.

تولید ۴۰ تن گل محمدی در شفت

وی افزود: برداشت گل محمدی در این شهرستان آغاز شده است و پیش بینی می‌شود امسال ۴۰ تن گل‌محمدی در این شهرستان برداشت شود.

یوسف نژاد ادامه داد: تولید گل محمدی در شهرستان شفت افزایش یافته است و امسال ۴۰۰۰ لیتر گلاب در این شهرستان استحصال خواهد شد.

کیفیت بسیار خوب گلاب گلیده

وی با بیان اینکه کیفیت گلاب گلیده بسیار خوب است و از بازار پسندی بالایی برخوردار است، خاطرنشان کرد: بیش از ۸۰ نفر در شفت به پرورش گل و گلابگیری مشغول هستند.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان شفت تصریح کرد: گل و گلاب شفت علاوه بر بازارهای محلی این شهرستان، در دیگر شهرستان های گیلان نیز به فروش می‌رسد.

وی گفت: کیفیت خوب گلاب شفت موجب شده است که حتی از دیگر شهرستان‌ها نیز برای خرید این محصول به شهرستان شفت سفر کنند.

توزیع بیش از  ۵ هزار اصله گل محمدی در شفت

یوسف نژاد با اشاره به اینکه برای حمایت از پرورش گل و تولید گلاب در شفت بیش از ۵ هزار اصله نهال گل محمدی در بین متقاضیان توزیع شده است، گفت: قیمت خوب فروش گل و گلاب موجب شده است که امسال کشاورزان بیشتری به فعالیت در این زمینه تشویق شوند.

وی گفت: تولیدگنندگان گل و گلاب علاوه بر پرداختن در این زمینه به کشاورزی در تولید دیگر محصولات نیز فعالیت دارند و پرورش گل و گلاب گیری از مشاغل جانبی محسوب می‌شود.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *