18:25 - April 28, 2024
  • googleplus
  • telegram
  • instagram
  • aparat

ترانزیت بالغ بر ۱۰۲ هزار تن کالا از استان گیلان

به گزارش پایگاه خبری کیمیای شمال ؛ فریبرز مرادی ،مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای در نشست کار گروه ترانزیت گفت: طی دو ماهه نخست سالجاری۱۰۲هزار و۳۳۱تن کالا ازاستان ترانزیت گردیده است که از این مقدار ۹۷هزار و۵۳۵تن از مرز آستارا و۴هزار و۷۷۶تن از مرز انزلی ترانزیت شده است..

این مقام مسئول افزود:طی این مدت ۶۲هزار و ۳۰۹تن کالای ترانزیتی از مرزهای استان وارد و۴۰هزار و ۲تن کالا از استان خارج گردیده که به ترتیب ترانزیت ورودی استان۳۳۶درصد افزایش و در ترانزیت خروجی ازاستان شاهد افزایش ۹۹درصدی می باشیم.
ایشان در ادامه سیب زمینی را عمده ترین کالاهای ترانزیت شده طی مدت یادشده ذکر کردند.
وی سپس خاطر نشان نمود: در این مدت ۲۹هزار و۴۳۷تن کالا از مرز آستارا وارد کشور گردیده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۶۵درصد رشد داشته.
مدیرکل راهداری و حمل ونقل جاده ای استان اظهار داشت: طی این مدت همچنین بالغ بر۱۸۵هزار تن کالا از این مرز صادر گردیده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته۳درصد افزایش داشته است، میوه و تره بار نیز عمده کالاهای صادر شده از مرز آستارا در اردیبهشت ماه سالجاری بودند.
مرادی در ادامه با اشاره به میانگین تردد روزانه ۳۳۳دستگاه کامیون از مرز آستارا افزود: ۸هزار و ۹۶۳دستگاه کامیون طی این مدت به مرز آستارا وارد و۱۱هزار و ۶۶۴دستگاه کامیون نیز ازاین مرز خارج شده اند.
این مقام مسئول در بخش دیگری از سخنان خود به تشریح وضعیت تردد دو ماهه مسافر از مرز آستارا پرداخته ،گفت: در اردیبهشت ماه سالجاری با میانگین تردد روزانه ۴۲۶نفر مسافر حدود۲۶هزار و ۴۳۲نفر مسافر از مرز آستارا تردد نموده اند که از این تعداد ۱۲هزارو ۶۷۲نفر مسافر وارد و ۱۳هزار و ۷۶۰نفر مسافر نیز از این مرز خارج شده اند.
شایان ذکر می باشد۴شرکت حمل و نقل بین المللی کالا ۱ شرکت حمل و نقل بین المللی مسافر و ۱۷۰ نمایندگی شرکتهای حمل و نقل بین المللی کالا درحال حاضر در استان گیلان مشغول فعالیت می باشند .
قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *