21:55 - April 28, 2024
  • googleplus
  • telegram
  • instagram
  • aparat
  • صفحه خانگی
  • >
  • گیلان
  • >
  • در نشست با بسیج اصناف و کارمندان استان عنوان شد:
    تلاش در جهت نهادینه شدن فرهنگ مدیریت مصرف انرژی برق در کشور یکی از اهداف اصلی بسیج است

در نشست با بسیج اصناف و کارمندان استان عنوان شد:
تلاش در جهت نهادینه شدن فرهنگ مدیریت مصرف انرژی برق در کشور یکی از اهداف اصلی بسیج است

کیمیای شمال – طی هماهنگی بعمل آمده از سوی پایگاه مقاومت بسیج حضرت قمر بنی هاشم (ع) نشست هم اندیشی و جلب مشارکت با سازمان بسیج کارمندان و بسیج اصناف استان به منظور گذر از پیک بار تابستان برگزار شد.

در این نشست هم اندیشی سرهنگ پاسدار رضا رنجبر رئیس سازمان بسیج ادارات و کارکنان سپاه قدس گیلان، رحمت صاحب مسئول حوزه بسیج اصناف استان و محمدتقی مهدیزاده مدیرعامل توزیع برق گیلان، محمدعلی میری نرگسی قائم مقام اجرایی در امور توزیع برق شهرستانها و فرمانده پایگاه  مقاومت بسیج حضرت قمر بنی هاشم (ع) بهمراه جمعی از معاونین و مدیران این شرکت حضور داشتند.
طی این جلسه سرهنگ پاسدار رضا رنجبر رئیس سازمان بسیج ادارات و کارکنان سپاه قدس گیلان گفت: حضور بسیج در تمامی عرصه ها دستاوردهای بزرگی برای ایران اسلامی بهمراه داشته است و همراهی آحاد مردم با این قشر خدمتگزار نشان از جایگاه بی بدیل آن دارد.
وی تاکید کرد: یکی از افتخارات بزرگ کشور وجود بسیج در جامعه است و حضور این قشر مردمی در شرکتها و سازمانها از ماموریتهای ذاتی بسیج است .
رئیس سازمان بسیج ادارات و کارکنان سپاه قدس گیلان با بیان اینکه برق یک سرمایه ملی است لزوم عملیاتی نمودن مدیریت مصرف انرژی برق را با همکاری بسیج ادارات و اصناف یک امر حیاتی دانست و تلاش در جهت نهادینه شدن فرهنگ مدیریت مصرف انرژی برق در کشور را  یکی از اهداف اصلی بسیج  خواند  و گفت برخورداری تمامی اقشار جامعه از نعمت برق از دغدغه های مسئولین می باشد .
همچنین در این نشست محمدتقی مهدیزاده مدیرعامل توزیع برق گیلان گفت: شرکت توزیع نیروی برق استان گیلان این افتخار را دارد که از طریق ۲۳ امور توزیع برق در کل استان به حدود یک میلیون و ششصد هزار مشترک برقرسانی می کند و با توجه به  پراکندگی جمعیت در استان  عملیات برق رسانی ، سرویس و تعمیرشبکه های توزیع برق به مراتب از استانهای دیگر سخت تر بوده و نیازمند  تخصص ،تفکر و روحیه جهادی  می باشد که بحمداله  این تخصص وتفکر بسیجی در کارکنان شرکت توزیع برق استان گیلان نهادینه شده است.
وی در ادامه اظهار داشت  : مدیریت مصرف انرژی برق یکی از مصداقهای بارز شعار اقتصاد مقاومتی است که مورد تاکید مقام معظم رهبری می باشد و می توان از ظرفیتهای خوب بسیجیان به منظور ترویج فرهنگ مصرف بهینه برق در ادارات و سازمانهای استان استفاده کرد تا به خواست خداوند متعال تابستان امسال را بخوبی پشت سر بگذاریم .
مهدیزاده استفاده از مفاهیم دینی و فرهنگی برای مردم را کاری بسیار مهم و اثربخش خواند و خاطرنشان کرد: انتقال مفاهیم مدیریت مصرف و مصادیق اسراف و صرفه جویی با استفاده از آیات ، روایات و احادیث ، یکی از شیوه های کاربردی در آگاه سازی مشترکین است.
وی اظهار داشت :خوشبختانه ما در میهن اسلامی مردم متدین و با ایمانی داریم که لزوم تبیین مدیریت مصرف صحیح انرژی به عنوان عمل صالح در جامعه را ضرورت می بخشد و این رفتار مسئولانه موجب صرفه جوئی اقتصادی و کمک به سبد خانوار و متعاقبا هم افزائی اجتماعی و حفظ محیط زیست خواهد شد.
مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان گیلان گفت: بر پایه دستورالعمل ابلاغی از سوی شرکت توانیر، استان گیلان در منطقه گرمسیری چهار قرار دارد و الگوی مصرف برق خانگی در این استان در ماه‌های گرم سال (۱۵ خرداد تا ۱۵ شهریور) تا ۴۰۰ کیلووات ساعت و برای ماه‌های عادی یا غیر گرم سال، تا ۲۰۰ کیلووات ساعت تعیین شده است.
مهدیزاده خاطرنشان کرد: افرادی که الگوی مصرف را رعایت کنند نه تنها شامل هیچ‌گونه افزایش نرخی نخواهند شد، بلکه در صورت صرفه‌جویی، می‌توانند مبلغی را از این شرکت بستانکار شوند.
وی افزود : بر این مبنا اگر مشترکان برق بتوانند در ماه‌های گرم سال مصرف خود را نسبت به دوره مشابه سال قبل کاهش داده و به زیر الگوی مصرف برسانند، به ازای هر کیلووات ساعت کاهش مصرف معادل قیمت تامین برق یعنی ۵۰۰ تومان پاداش گرفته و از دولت بستانکار می‌شوند.
رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل توزیع برق گیلان اذعان داشت : برابر مصوبه هیات وزیران، دستگاههای اجرایی موظفند که در ساعات اداری مصارف خود را ۳۰ درصد و در ساعات غیر اداری ۶۰ درصد کاهش دهند و در همین راستا نیز، دستگاه‌های اجرایی و ادارات به کنتورهای هوشمند با قابلیت رویت پذیری و کنترل پذیری تجهیز و میزان مصرف آنها پایش و به نهادهای نظارتی گزارش می‌شود.
همچنین محمدعلی میری نرگسی قائم مقام اجرایی در امور توزیع برق شهرستانها و فرمانده پایگاه  مقاومت بسیج حضرت قمر بنی هاشم (ع) شرکت ضمن خیر مقدم به حضار ابراز داشت : بسیج شجره طیبه ای است که مختص به تمام اقشار جامعه می باشد و هر زمان که ضرورت ایجاب نماید بسیجیان ولایتمدار در عرصه های مختلف حضور فعال دارند وبه ملت شریف استان خدمت رسانی می نمایند .
وی در ادامه به تشریح اقدامات و برنامه های آتی پایگاه حضرت قمر بنی هاشم (ع) شرکت در زمینه اشاعه فرهنگ مدیریت مصرف انرژی برق در ادارات استان برای حضار پرداخت .
گفتنی است در این جلسه مقرر شد با همکاری بسیج کارمندان و اصناف استان و شرکت توزیع برق گیلان همکاری لازم برای گذر از پیک تابستان از جمله پایش مصرف برق ادارات توسط بسیج ادارات صورت پذیرد.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *