09:47 - May 21, 2024
  • googleplus
  • telegram
  • instagram
  • aparat
  • صفحه خانگی
  • >
  • گیلان
  • >
  • مدیرعامل شرکت توزیع برق گیلان در نشست خبری با اصحاب رسانه مطرح کرد :
    در صورت عدم رعایت مدیریت مصرف ، خاموشی خواهیم داشت/ مشترکین به ازای هر کیلووات ساعت صرفه جویی، ۵۰۰ تومان پاداش می‌گیرند

مدیرعامل شرکت توزیع برق گیلان در نشست خبری با اصحاب رسانه مطرح کرد :
در صورت عدم رعایت مدیریت مصرف ، خاموشی خواهیم داشت/ مشترکین به ازای هر کیلووات ساعت صرفه جویی، ۵۰۰ تومان پاداش می‌گیرند

اختصاصی / کیمیای شمال – محمد تقی مهدیزاده ، مدیرعامل شرکت توزیع برق گیلان صبح امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه با اشاره به اینکه ۷۴ درصد مشترکین در بخش خانگی قرار دارند ، گفت: ۲۶ درصد از مشترکین بخش خانگی الگوی مصرف برق را رعایت نمی کنند.

به گزارش پایگاه خبری کیمیای شمال ؛ وی با اشاره به یک میلیون و ۵۶۰ هزار مشترک در استان گیلان، افزود: ۷۴ درصد مشترکان توزیع برق استان خانگی هستند و ما یک استان صنعتی نیستم و امسال مشوق‌هایی برای بخش خانگی و کشاورزی در نظر گرفته شده است و مشترکینی که از ۱۵خرداد تا ۱۵شهریور امسال مصرف کمتری داشته باشند، به ازای هر کیلووات ساعت صرفه جویی ، ۵۰۰ تومان تخفیف به عنوان پاداش می‌گیرند.

وی در ادامه گفت : در طول ۵۰ سال گذشته ۱۴ برف سنگین داشتیم که ۸ بحران در ۱۰سال گذشته اتفاق افتاد که تاثیر منفی بر تاسیسات برق گذاشت.

مدیرعامل شرکت توزیع برق گیلان گفت : به دلیل شرایط اقلیمی ما فرسوده ترین شبکه را داریم و چند سالی است که بازسازی شبکه شروع و در حال انجام است.

محمد تقی مهدیزاده ، با بیان اینکه ما نسبت به استان های دیگر عقب ماندگی داریم ،اظهار کرد : بارها با نمایندگان مجلس گیلان وضعیت تاسیسات برقی گیلان را تبیین کردم و امیدوارم با توجه به محدودیت ها شرایط بهتری برای مردم فراهم شود.

مهدی‌زاده با اشاره به اینکه مشترکان گیلانی اعم از سازمان‌ها و مردم بیش از ۲۴۰ میلیارد تومان به شرکت توزیع برق استان بدهکار هستند گفت: عدم وصول این مطالبات چرخه اصلاح و بهینه را کُند می‌کند چرا که تنها منبع درآمد شرکت توزیع برق از طریق فروش انرژی و پرداخت‌های به‌موقع مشترکان است.

وی افزود : تاکنون مشترکین گیلانی نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۱۲/۵ درصد رشد مصرف داشته اند که در صورت عدم رعایت مدیریت مصرف، خاموشی خواهیم داشت و با اشاره به آغاز اولین روز مدیریت شبکه بار در کشور اظهار داشت : اطلاع رسانی صحیح به مردم و آگاه سازی آنها در خصوص مدیریت مصرف و اعطای پاداش رعایت الگوی مصرف می تواند نقش مهمی را در مصرف بهینه و صرفه جویی اقتصادی ایفا نماید.

وی خاطرنشان کرد: یکی از مشکلات اساسی که در حال حاضر شرکت توزیع برق با آن رو به رو است ، سرقت‌های متعدد تاسیسات شبکه است که نیاز به اهتمام جدی همه دستگاه‌های متولی برای حل این موضوع دارد.

مدیرعامل شرکت توزیع برق گیلان تاکید کرد: تاکنون حدود ۲۰۰ کیلومتر شبکه سیمی به کابل خود نگهدار تبدیل شده که از لحاظ بحث امنیتی و جلوگیری از سرقت و در مواجه با بحران خسارت کمتری داشته باشیم.

وی با اشاره به سرقت ۴۷ دستگاه ترانس و ۶۱ تن سیم برق سال گذشته در استان گیلان گفت : ارزش ریالی آن‌ها به بیش از ۲۰ میلیارد تومان می‌رسد و بسیاری از سارقان هم دستگیر شدند.

مهدیزاده پیک مصرف سالانه را ۱۵ خرداد تا ۱۵ شهریور عنوان کرد و گفت: در سال جاری  اطلاع رسانی بسیار زیادی در زمینه رعایت الگوی مصرف انجام شد، لذا شناخت زمان پیک سالانه ، روز و ساعت مصرف اولین مساله در مدیریت مصرف برق است.

وی آگاهی مردم در عدم استفاده از وسایل برقی پرمصرف در ساعات پیک را در مصرف بهینه مهم عنوان کرد و گفت: مردم لوازم پرمصرف مثل کولر را در ساعات پیک مصرف در دمای آسایش ۲۴ الی ۲۶ درجه قرار دهند و همزمانی مصرف لوازم پرمصرف در ساعات پیک را نیز رعایت کنند.

وی با اشاره به لزوم رعایت الگوی مصرف توسط ادارات و دستگاه‌ها تاکید کرد: ادارات، دستگاه‌های اجرایی موظف هستند در ساعت اداری نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۳۰ درصد کاهش مصرف داشته باشند و در ساعت غیر اداری نیز ۶۰ درصد کاهش مصرف داشته باشند.

وی افزود:مردم با نصب اپلیکیشن برق می توانند از مراجعه حضوری به ادارات برق خودداری کنند و خدمات مورد نیاز خود را از طریق این اپلیکیشن دریافت کنند‌.

مدیر عامل شرکت توزیع برق گیلان در این نشست از مردم استان خواست جهت پایداری شبکه برق و جلوگیری از خاموشی ها مدیریت مصرف داشته باشند.

وی با اشاره به توزیع عادلانه یارانه تاکید کرد: قبلا هر فردی بیشتر مصرف داشت یارانه برق بیشتری دریافت می‌کرد و لذا از ادامه این روند جلوگیری شد و به سمت توزیع عادلانه رفتیم.

وی با بیان اینکه هیچ کسی دوست ندارد هزینه اضافی را پرداخت کند و نگاه ما نیز پاداش محور است، خاطرنشان کرد: مدیریت مصرف در صنایع هم اتفاق می افتد و واحدهای تولیدی به ازای مصرف درست پاداش دریافت می کنند.

معصومه رفعتی خراط

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *