16:34 - May 18, 2024
  • googleplus
  • telegram
  • instagram
  • aparat
  • صفحه خانگی
  • >
  • گیلان
  • >
  • مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان گیلان :
    از ایده های خلاقانه در بیان پیوند عمیق آزادگان با مکتب عاشورا استفاده خواهیم کرد

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان گیلان :
از ایده های خلاقانه در بیان پیوند عمیق آزادگان با مکتب عاشورا استفاده خواهیم کرد

کیمیای شمال – مدیرکل بنیاد شهید وامور ایثارگران گیلان در جلسه هماهنگی ویژه برنامه های سالروز ورود آزادگان به میهن اسلامی گفت: باید از ایده های خلاقانه در بیان پیوند عمیق آزادگان با مکتب عاشورا استفاده شود.

به گزارش کیمیای شمال به نقل از ایثار گیلان ؛  محمدرضا داوطلب در جلسه هماهنگی ویژه برنامه های سالروز ورود آزادگان به میهن اسلامی گفت: تقارن این روز بزرگ با ایام محرم فرصتی مناسب و عالی برای ترویج فرهنگ ایثار و پایداری است.
مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان گیلان با اشاره به پیوند عمیق دوران دفاع مقدس با نهضت عاشورا افزود: بی‌شک جلوه‌ درس های بزرگ واقعه کربلا را در صحنه‌های مختلف دفاع مقدس، پیام‌ها و وصیت نامه های آن دوران می توان یافت.
وی با بیان اینکه در هر دو نهضت شیفتگان حسینی و شاگردان امام خمینی(ره) راه و منش یکسانی وجود داشته است اظهار داشت: آزادگان سرافراز در دوران اسارت خود شیفتگی و دلدادگی در مکتب عاشورا و امام راحل را به نمایش گذاشتند و کانون معرفت و بصیرت دینی در زندانهای رژیم بعثی بودند.
داوطلب بیست و ششم مرداد را روزی باشکوه در تقویم کشور دانست و بر لزوم نکوداشت این مناسبت و تقارن آن با تاسوعا و عاشورای حسینی تاکید و تصریح کرد: گیلان با حدود ۲۷۰۰ آزاده سرافراز سهم شش درصدی را در آزادگان کشور دارد که هرکدامشان گنجینه ای از خاطرات و معارف هستند.
مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان گیلان با بیان اینکه مراسم عزاداری دهه اول محرم در حسینیه شاهد و ایثار رشت برگزار خواهد شد گفت: این مراسمات با خاطره گویی آزادگان از دوران اسارت و ایام عزاداری در اردوگاه های بعثی همراه خواهد شد.
وی استفاده از ظرفیت تشکل ها، تبلیغات محیطی و تولید محتواهای متناسب با این ایام برای فضای مجازی را از دیگر برنامه های پیش رو عنوان کرد و اذعان داشت: استفاده و حمایت از فکر و ایده های خلاقانه در گرامیداشت سالروز ورود آزادگان به میهن اسلامی از اهداف بنیاد است.
داوطلب با یادآوری همه گیری مجدد ویروس کرونا و ضرورت حفظ سلامتی آزادگان در مراسمات پیش رو گفت: دیدار با آزادگان و نشست مسئولین با این شیفتگان حسینی با رعایت پروتکل های بهداشتی از جمله برنامه های پیش رو خواهد بود.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *