19:00 - May 12, 2024
  • googleplus
  • telegram
  • instagram
  • aparat
  • صفحه خانگی
  • >
  • گیلان
  • >
  • حجت الاسلام والمسلمین اسماعیلی ؛
    استقبال اساتید و نخبگان دانشگاه از طرح ضیافت اندیشه، مسئولیت ما را سنگین تر کرده است

حجت الاسلام والمسلمین اسماعیلی ؛
استقبال اساتید و نخبگان دانشگاه از طرح ضیافت اندیشه، مسئولیت ما را سنگین تر کرده است

کیمیای شمال – مسوول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه در مراسم افتتاحیه چهاردهمین ضیافت اندیشه اساتید و نخبگان گفت: استقبال اساتید و نخبگان دانشگاه از طرح ضیافت اندیشه، مسئولیت ما را سنگین تر کرده است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دانشگاه علوم پزشکی گیلان(وبدا)؛ حجت الاسلام والمسلمین اسماعیلی مسوول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه در مراسم افتتاحیه چهاردهمین ضیافت اندیشه اساتید و نخبگان دانشگاه علوم پزشکی گیلان با تشکر از حمایت های رئیس دانشگاه و مشارکت معاونین و روسای دانشکده ها در برگزاری این طرح و قدردانی از زحمات دکتر مهرابیان دبیر سابق هم اندیشی اساتید و نخبگان دانشگاه، گفت: استقبال اساتید و نخبگان دانشگاه از طرح ضیافت اندیشه در سالهای گذشته و سالجاری، مسئولیت ما را سنگین تر  کرده است  و افتخار میکنیم که خدمتگزار این عزیزان باشیم.
مسوول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه ضمن تبریک ایام دهه امامت و ولایت، خاطر نشان کرد: این ایام  پرخیر و برکت،  منتسب به حضرت علی(ع) است که شخصیت ویژه ای در زمین و آسمان دارد، ولی زمینیان ایشان را به درستی نشناخته اند.

وی با استناد به آیه ” الْیوْم أکملْت لکمْ دینکمْ و أتْممْت علیکمْ نعْمتی و رضیت لکم الْإسْلام دیناً ” بیان کرد: نزول این آیه پس از اتمام ابلاغ جانشینی حضرت علی (ع) نشان دهنده ضرورت و عظمت مسئله امامت و ولایت است. مسئله امامت و ولایت امام علی (علیه السلام ) از قبل واقعه غدیر هم بیان شده بود .

وی در ادامه به  روز مباهله اشاره کرد و یادآور شد: روز مباهله روزی‌ است که همانند روز غدیر به مساله اهمیت خاندان عترت اشاره دارد ، در این روز، پیامبر اکرم (ص) در  برابر  لجاجت مسیحیان در عقاید باطل خود  و عدم استدلال پذیری  آنها مأمور می‌شود که از طریق مباهله وارد شود تا صدق گفتار خود را  به  اثبات  برساند. مسیحیان وقتی دیدند که پیامبر اکرم(ص) با عزیزترین کسانش یعنی حضرت علی(ع)، حضرت فاطمه(س)،  امام حسن(ع) و امام حسین(ع) حاضر شده است، از مباهله منصرف شدند‌.
این مقام مسوول تصریح کرد: طبق آیه قرآن ایشان دعوت نمودند از زنی از خاندانش و فرزندانش و انفسهم یعنی کسی که جان پیامبر(ص) است و آن شخص طبق تفاسیر امام علی (علیه السلام ) است .
حجت الاسلام والمسلمین اسماعیلی در پایان سخنان خود ابراز امیدواری کرد:   به برکت این ایام پرخیرو برکت،  بهترین ها برای ما رقم بخورد و  به عنوان منتظران امام زمان(عج) همانطور که در روز غدیر جمعی با حضرت علی (ع)بیعت کردند ، ما نیز در زمان ظهور  حضرت قائم(عج) ، توفیق بیعت با ایشان را داشته باشیم.
قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *