14:42 - May 2, 2024
  • googleplus
  • telegram
  • instagram
  • aparat

نمایندگان یونسکو به گیلان سفر می‌کنند

کیمیای شمال – مدیر کل میراث فرهنگی استان گیلان از سفر ارزیابان یونسکو به گیلان در مهر ماه خبر داد و گفت: در طی حضور ارزیابان یونسکو، ماسوله زیر ذره‌بین این کارشناسان قرار خواهد گرفت.

به گزارش کیمیای شمال به نقل از ایسنا ؛ ولی جهانی در جمع خبرنگاران با اشاره به فرآیند ثبت منظر فرهنگی تاریخی شهر ماسوله در فهرست میراث جهانی یونسکو، اظهار کرد: ارزیابان یونسکو از تاریخ ۶ تا ۱۱ مهرماه سالجاری وارد استان گیلان می‌شوند و از منظر تاریخی ماسوله بازدید به عمل خواهند آورد.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان گیلان با تاکید بر عزم جدی مسئولین و مردم برای مشارکت و همکاری در زمینه ثبت جهانی ماسوله اظهار کرد: در طی حضور ارزیابان یونسکو، ماسوله زیر ذره‌بین این کارشناسان قرار خواهد گرفت لذا در بحث پاکسازی زباله از ماکلوان فومن تا ماسوله باید مسئولین این مناطق نظارت بیشتری بر روی این امر داشته باشند.

وی با انتقاد از عدم همکاری محیط زیست گفت: برای تحقق یافتن این امر تعامل و همکاری مسئولان سایر دستگاه‌های اجرایی امری ضروری و اجتناب ناپذیر است چراکه ثبت جهانی ماسوله مزایای متعددی را با خود به همراه دارد.

جهانی با اشاره به عدم همکاری بعضی از دستگاه‌های دولتی در اجرای مصوبات رفع موانع ماسوله تصریح کرد: با گذشت دو ماه از این مساله هنوز بعضی از ادارات مثل راهداری و محیط زیست تعهدات خودشان را در خصوص ماسوله انجام نداده است. انتظار داریم که همه دستگاه‌های اجرایی کمک کنند تا این موارد رفع شود.

جهانی با اشاره به نقش حائز اهمیت ارزیابی میدانی منظر فرهنگی ماسوله در فهرست آثار جهانی افزود: انتظار ما این است که دهیاران، اعضای شورای اسلامی و دستگاه‌های متولی این امر در شهرستان اهتمام ویژه‌ای در تحقق این هدف داشته باشند.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *