22:12 - May 19, 2024
  • googleplus
  • telegram
  • instagram
  • aparat

لزوم رعایت ضوابط انتظامی و مقررات قانونی توسط مشاوران املاک

کیمیای شمال – رئیس اداره نظارت بر اماکن عمومی فرماندهی انتظامی استان با اشاره به لزوم رعایت ضوابط انتظامی و مقررات قانونی توسط مشاوران املاک گفت: در راستای پیشگیری از وقوع بزه و تخلفات احتمالی، نظارت بر واحدهای صنفی مشاوران املاک در دستور کار اداره نظارت بر اماکن عمومی گیلان قرار گرفته است. 

سرهنگ “علی حیدرخواه” در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس با اشاره به اینکه متصدیان واحدهای صنفی مشاوران املاک استان باید نسبت به ثبت معاملات، دریافت کد رهگیری و در اختیار قرار دادن آن به دو طرف معامله اقدامات لازم را انجام دهند اظهار داشت: مراجعه کنندگان به مشاوران املاک هم پس از عقد قرارداد (مبایعه نامه) از متصدیان امر کد رهگیری خود را مطالبه کنند.
وی با تاکید بر این موضوع که رعایت قانون در این واحدهای صنفی در زمان عقد قراردادها می‌تواند از بروز وقایع ناگوار جلوگیری کند افزود: در بازدیدها و نظارت‌های صورت گرفته برای بنگاه‌های املاک که ترتیب توالی در قولنامه (اصالت قولنامه) را رعایت نکرده و کد رهگیری دریافت نکنند، اخطار پلمب صادر می‌شود.
رئیس اداره نظارت بر اماکن عمومی فرماندهی انتظامی استان گیلان با اعلام اینکه یکی از تخلفات شایع در بین مشاوران املاک، عدم ثبت تاریخ قراردادها و قولنامه‌ها است اذعان داشت: در هر معامله هر دو طرف باید حضور فیزیکی داشته باشند تا از بروز تخلفات جلوگیری شود.
این مقام انتظامی به لزوم عقد قراردادها توسط متصدیان واحدهای صنفی تاکید کرد و گفت: در بنگاه‌ها، افراد غیرمسئول نباید نسبت به تنظیم قراردادها اقدام کنند و شهروندان می‌توانند در صورت مشاهده هرگونه تخلف، مراتب را از طریق سامانه ۱۱۰ به پلیس اطلاع دهند.
سرهنگ حیدر‌خواه در پایان با اشاره به لزوم رعایت ضوابط انتظامی و مقررات قانونی توسط مشاوران املاک بیان داشت: در راستای پیشگیری از وقوع بزه و تخلفات احتمالی نظارت بر واحدهای صنفی مشاوران املاک در دستور کار اداره نظارت بر اماکن عمومی گیلان قرار گرفته است.
قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *