14:52 - May 7, 2024
  • googleplus
  • telegram
  • instagram
  • aparat

خروج رنگ نارنجی از نقشه کرونایی گیلان ؛
یک شهرستان آبی شد

کیمیای شمال – طبق اساس تازه‌ترین ارزیابی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی که شامگاه جمعه اعلام شد رنگ نارنجی از نقشه کرونایی استان گیلان خارج شد و یک شهرستان در رنگ‌بندی آبی قرار گرفت.

به گزارش کیمیای شمال به نقل از ایرنا، بر این اساس شهرستان‌های بندرانزلی، لاهیجان و ماسال از رنگ بندی نارنجی کرونایی خارج شدند و به رنگ زرد درآمدند ضمن اینکه رشت، خمام، املش، آستانه اشرفیه، رودسر، رودبار، رضوانشهر، شفت، سیاهکل، صومعه‌سرا، فومن، لنگرود و تالش پیش از این در وضعیت زرد کرونایی قرار داشتند.

بر اساس ارزیابی جدید وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی شهرستان آستارا نیز از رنگ‌بندی زرد خارج شد و به رنگ آبی (شهرهای با وضعیت عادی) درآمد، به این ترتیب ۱۶ شهرستان گیلان در رنگ‌بندی زرد قرار دارند و هیچ شهرستانی در نقشه کرونایی استان قرمز و نارنجی نیست.

وضعیت قرمز یا بسیار پرخطر کرونایی به شرایطی گفته می‌شود که در یک شهر از هر صد هزار نفر، دست‌کم ۱۰ نفر روزانه به علت ابتلا به کرونا در بیمارستان بستری شوند، رنگ نارنجی نیز به معنای وضعیت کرونایی پرخطر است و آمار روزانه بستری در این مناطق بیشتر از ۶ نفر در میان ۱۰۰ هزار نفر جمعیت محاسبه می شود.

وضعیت زرد به معنای نسبتا پرخطر کرونایی است، مناطقی که با این رنگ مشخص می شوند به این معناست که در آنجا بستری روازنه کرونایی در بیمارستان ها بین چهار تا ۶ نفر از میان هر یکصد هزار نفر جمعیت است.

بستری‌های کرونا در گیلان ۲ رقمی شد

آمار بستری های مبتلا به بیماری کووید ۱۹ در بیمارستان های گیلان بعد از ۶۰ روز اکنون ۲ رقمی شده و تعداد بستری‌های یک ماه اخیر “۱۸ مرداد تا ۱۸ شهریور” افزون بر ۶۴ درصد کاهش یافته‌است.

بر اساس آمار روز گذشته دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی گیلان، تعداد بیماران بستری در بیمارستان های استان به ۹۸ نفر رسیده‌است.

مسئولان دانشگاه علوم پزشکی گیلان از مردم خواسته اند: برای تداوم روند کاهشی بستری‌های مبتلا به کووید ۱۹ در استان توصیه های بهداشتی پیشگیری از انتشار ویروس کرونا و تکمیل واکسیناسیون را جدی بگیرند.

بر اساس آخرین اطلاعات دریافتی از معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان، تاکنون ۲میلیون و ۱۵۹ هزار و ۶۱۲ نفر در این استان دُز اول، ۲ میلیون و ۵۹ هزار و ۴۹۵ نفر دُز دوم،  یک میلیون و ۱۲۱ هزار و ۶۶ نفر از گروه‌های هدف دُز سوم و ۸۵ هزار و ۳۱۶ نفر دُز چهارم واکسن کرونا را دریافت کرده‌اند.

هم‌اکنون ۲۲۰ مرکز واکسیناسیون برای تزریق واکسن کرونا در استان گیلان فعال است.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *