13:57 - May 8, 2024
  • googleplus
  • telegram
  • instagram
  • aparat
  • صفحه خانگی
  • >
  • اجتماعی
  • >
  • اهمیت و تاثیر طرح بیمه فراگیر خانواده ایرانی برای پر نمودن خلا فقدان پوشش های بیمه ای

اهمیت و تاثیر طرح بیمه فراگیر خانواده ایرانی برای پر نمودن خلا فقدان پوشش های بیمه ای

کیمیای شمال – در یادداشتی توسط روابط عمومی اداره کل تامین اجتماعی استان گیلان اهمیت و تاثیر طرح بیمه فراگیر خانواده ایرانی برای پر نمودن خلا فقدان پوشش های بیمه ای برای اقشار خاص جامعه تشریح گردید.

در این یادداشت آمده است :

گسترش پوشش های بیمه ای و حمایت های اجتماعی به عنوان زیربنای توسعه پایدار و تحقق عدالت اجتماعی و یکی از شاخص های محوری رشد و توسعه الزامی و اجتناب ناپذیر و نیل به سوی اهداف و تلاش برای اعتلای این مهم نیازمند اقدامات و برنامه ریزی برای بهبود نظام های ملی و افزایش پوشش های اجتماعی است .

اتخاذ رویکرد انسان محور با اولویت ایجاد آرامش و امنیت در آینده بنا بر توصیه های صورت گرفته از سوی سازمان بین المللی کار و توجه به وضعیت شکننده و آسیب پذیر افرادی که خارج از محدوده های حمایتی و پوشش های بیمه ای باقی میمانند یکی از رویکردهای نظام های بیمه ای و تامین اجتماعی در سراسر دنیاست که طی آن تلاش میگردد با بهبود مستمر سیاستها و حمایتهای مالی و راهبردهای موثر برای حذف شکاف های موجود در بخشهایی از جامعه که فاقد پوشش هستند گامهایی برداشته شود .

نوآوری و طراحی ایده های نو و افزایش ظرفیت های اجرایی و بهره گیری از الگوهای مدرن فناوری و ارتباطات جهت تشویق و ترغیب و اقناع گروههای آسیب پذیر از قبیل کارگران غیررسمی و بانوان خانه دار برای استفاده از پوشش های بیمه ای خاص از این دسته اقدامات میباشد که طی آن یکپارچه سازی منسجم و مکمل برنامه ها برای گنجاندن میانه گمشده جامعه ( افراد کمتر دیده شده در پوشش های اجتماعی ) برای تحقق پوشش همگانی در قالبی فراگیر و وسیع اجرا میگردد .

طرح بیمه فراگیر خانواده ایرانی سازمان تامین اجتماعی با لحاظ نمودن اولویت برای جوامع بزرگ چند میلیونی از قبیل زنان خانه دار ، دانشجویان ، کسبه و صاحبان حرف و مشاغل آزاد ، بستر و زمینه ای را فراهم نموده که با کمترین مبالغ و در قالب قرارداد ارادی و شخصی نسبت به ایجاد سابقه بیمه پردازی و اطمینان خاطر برای فردا اقدام نمایند.

ویژگی هایی همچون انتخابی بودن دامنه تعهداتی ، سطح دستمزدی و غیرحضوری بودن از امتیازات بارز این طرح برای امکان بهره مندی از تعهدات بیمه ای میباشد .

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *