10:24 - May 6, 2024
  • googleplus
  • telegram
  • instagram
  • aparat

خالق اثر «کربلا منتظر ماست» درگذشت

کیمیای شمال – شاعر ” کربلا منتظر ماست  ” ابوالقاسم حسینجانی از چهره های ادبی استان درگذشت .

به گزارش پایگاه خبری کیمیای شمال ؛ «ابوالقاسم حسینجانی» شاعر، نویسنده و مترجم گیلانی و خالق شعر ماندگار «کربلا منتظر ماست» در سن ۷۳ سالگی در رشت در گذشت.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان با بیان اینکه «ابوالقاسم حسینجانی» در ۱۲ شهریور ۱۳۲۸ در بندر انزلی به دنیا آمد و از ۱۲ سالگی پا به دنیای شعر و شاعری گذاشت، افزود: پس از پیروزی انقلاب اسلامی در مناصبی، چون فرماندار بندر انزلی و نخستین نماینده این شهرستان در مجلس شورای اسلامی هم انجام وظیفه کرده است.

رضا ثقتی گفت: اگرچه بخش اعظمی از زندگی مرحوم حسینجانی در امور اجرایی و مدیریتی سپری شد، اما شهرت وی بیشتر به پشتوانه چهره ادبی او و فعالیتش در زمینه‌های شعر، نویسندگی، مترجمی و تدریس است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان افزود: شعر معروف «کربلا منتظر ماست بیا تا برویم» و کتاب‌هایی، چون «حسین احیاگر آدم»، «جغرافیای رازها» و «عشق کبریت نیست که بی خطرش را بسازند» از مهم‌ترین آثار ابوالقاسم حسینجانی است.

رضا ثقتی طی پیامی درگذشت شاعر ، نویسنده و مترجم آیینی مرحوم ابوالقاسم حسینجانی را تسلیت گفت :

بسم الله الرحمن الرحیم

انالله و انا الیه راجعون

خبر درگذشت شاعر ، نویسنده و مترجم آیینی مرحوم ابوالقاسم حسین‌جانی ضایعه‌ای است که موجب تاثر اهالی فرهنگ و ادب کشور و گیلان شد .

آن مرحوم یکی از چهره‌های ادبی استان بود که نامش به سبب سروده‌های ماندگاری چون ” کربلا منتظر ماست بیا تا برویم ” و کتاب ” حسین احیاگر آدم ” همواره در اذهان ثبت شده است .

اینجانب درگذشت این شاعر و نویسنده گیلانی را به خانواده محترم ، بازماندگان ایشان و اصحاب فرهیخته فرهنگ و هنر استان به ویژه اهالی شعر و ادب تسلیت عرض نموده و از درگاه خداوند متعال ، برای آن مرحوم رحمت واسعه الهی و برای تمامی بازماندگان شکیبایی و صبر مسألت می‌نمایم .

رضا ثقتی مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *