09:12 - April 29, 2024
  • googleplus
  • telegram
  • instagram
  • aparat
  • صفحه خانگی
  • >
  • فرهنگی
  • >
  • نهمین جشنواره رسانه‌ای ابوذر گیلان با شعار:
    «خبرنگاران منادیان حقیقت و روشنگری»

نهمین جشنواره رسانه‌ای ابوذر گیلان با شعار:
«خبرنگاران منادیان حقیقت و روشنگری»

کیمیای شمال – سرهنگ مهدی پارسا رئیس سازمان بسیج رسانه استان گیلان در نشست خبری با خبرنگاران با اشاره به برگزاری نهمین جشنواره رسانه‌ای ابوذر در استان گیلان گفت: جشنواره ابوذر با کمک و همت اهالی رسانه به عنوان بزرگترین رویداد رسانه‌ای استان قلمداد می‌شود و جشنواره امسال نیز با شعار “خبرنگاران منادیان حقیقت و روشنگری” آغاز خواهد شد.

سرهنگ «‌مهدی پارسا» رییس سازمان بسیج رسانه استان گیلان دیروز در نشست خبری نهمین جشنواره رسانه‌ای ابوذر استان گیلان با تاکید بر ضرورت انعکاس درست اخبار و توجه و اهتمام خبرنگاران به اصل “روایت اول” اظهار داشت: امروز عصر ارتباطات است و در چنین شرایطی، اگر خبرنگار حضور موثر نداشته باشد روایت‌ها جابه‌جا خواهد شد.

وی بیان کرد: در شرایط جنگ روایت‌ها و رد و بدل شدن پیام‌ها، هرکسی که بتواند با استفاده از ابزار هنر، روایت اول را در اختیار مخاطب قرار دهد برنده این عرصه خواهد بود و خوشا به حال آن رسانه و خبرنگاری که بتواند در روایت اول و امیدآفرینی، موفق عمل کند.

پارسا ضمن محکومیت حرکت جنایتکارانه رژیم صهیونیستی علیه ملت مظلوم فلسطین تصریح کرد: امیدواریم ملت فلسطین به آرزوها و آرمان‌های خود دست یابد و شاهد محو اسرائیل نیز باشیم.

وی با بیان اینکه رسانه‌های دشمن 2 میلیارد کلمه فقط علیه نظام اسلامی، حاکمیت و برای ناکارآمد جلوه دادن حکومت دینی تولید و منتشر می‌کنند افزود: در چنین شرایطی، افسران جنگ نرم نقش مهمی در تولید محتوای مناسب، امیدآفرینی و ناامید کردن دشمن دارند و معتقدیم همانطور که در جنگ 8 ساله دشمن را ناامید کرده و به عقب راندیم امروز هم می‌توانیم در حوزه رسانه، دشمن را زمین‌گیر کنیم.

رییس سازمان بسیج رسانه استان گیلان ادامه داد: دشمن در تلاش است تا مرجعیت رسانه‌ای مردم ایران را به سمت رسانه‌های معاند هدایت و سوق دهد که در اینجا تلاش و تولید محتوای خبرنگاران انقلابی و متعهد می‌تواند نقشه‌های دشمن را با شکست مواجه کند.

وی با اشاره به برگزاری اردوهای روایان پیشرفت با هدف نشان دادن خدمات و دستاوردهای نظام اسلامی در گیلان خاطرنشان کرد: این برنامه از ابتدای امسال توسط بسیج رسانه دنبال شد و جمعی از خبرنگاران، پیشرفت‌ها و خدمات نظام را روایت کردند.

رییس سازمان بسیج رسانه استان گیلان، برگزاری نشست‌های بصیرت‌افزایی با موضوعات گام دوم انقلاب، برگزاری کارگاه‌های مهارت زندگی، یادواره شهدای عرصه رسانه به میزبانی 6 رسانه استان گیلان و آموزش سواد رسانه در 6 شهرستان را جزو دیگر برنامه‌های اجرا شده توسط بسیج رسانه خواند و بیان کرد: آموزش خبرنگاری به صورت عمومی نیز جزو برنامه‌ها بوده است.

پارسا با اشاره به برگزاری نهمین جشنواره رسانه‌ای ابوذر در استان گیلان گفت: جشنواره ابوذر با کمک و همت اهالی رسانه به عنوان بزرگترین رویداد رسانه‌ای استان قلمداد می‌شود و جشنواره امسال نیز با شعار “خبرنگاران منادیان حقیقت و روشنگری” آغاز خواهد شد.

وی با بیان اینکه آثار تولیدشده باید مربوط به بازه زمانی اول دی 1401 تا 15 آذر ماه 1402 باشد و در رسانه‌ها منعکس شده باشد افزود: هر خبرنگار می‌تواند در هر قالب، 5 اثر به سایت جشنواره ارسال کند و محورهای جشنواره نیز شامل شعار سال “مهار تورم و رشد تولید”، جهاد تبیین، پیوند رسانه و صنعت و تولید، مقابله با آسیب‌های اجتماعی، دستاوردها و خدمات بسیج و سپاه، امیدآفرینی، جبهه مقاومت، سبک زندگی ایرانی-اسلامی، حجاب و عفاف و جمعیت و فرزندآوری است.

رییس سازمان بسیج رسانه استان گیلان با اشاره به محور بومی نهمین جشنواره رسانه‌ای ابوذر در گیلان گفت: این محورها شامل گیلان و تهدیدات آبی، بحث جمعیت و راه‌های برون‌رفت از پیری جمعیت، گردشگری و حفظ اراضی ملی، چالش تغییر کاربری اراضی طبیعی، رسانه و چشم‌انداز زیست محیطی گیلان از رودخانه تا سراوان خواهد بود.

پارسا خاطرنشان کرد: خبرنگاران تا 15 آذر 1402 فرصت دارند تا آثار خود را در قالب‌های گزارش خبری، گزارش تحقیقی و تحلیلی، مصاحبه، یادداشت و سرمقاله، تیتر، اینفوگرافی، موشن‌گرافی، عکس، کلیپ و گزارش ویدیویی، مستند و پادکست به سایت جشنواره ارسال کنند.

 

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *