07:00 - May 2, 2024
  • googleplus
  • telegram
  • instagram
  • aparat
  • صفحه خانگی
  • >
  • گردشگری
  • >
  • وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی :
    مهمترین مساله در موفقیت سرمایه گذاران مزیت، انگیزه و رفع موانع است

وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی :
مهمترین مساله در موفقیت سرمایه گذاران مزیت، انگیزه و رفع موانع است

کیمیای شمال – وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی با تاکید بر اینکه سرمایه گذار متهم نیست این نگاه و فرهنگ غلط باید اصلاح شود، گفت: فرهنگ غلطی داریم که خود من هم دچار آن شده‌ام آنکه تصور می کنیم هر کس پول دارد پیشاپیش متهم است در حالی که باید این رویکرد و نگرش تغییر یابد.

به گزارش کیمیای شمال به نقل از ایرنا، سید عزت الله ضرغامی شامگاه پنجشنبه در آئین اختتامیه همایش و نمایشگاه فرصت‌های سرمایه‌گذاری گردشگری در گیلان در رشت افزود: خود ما شعارهای سوسیالیستی عجیب و غریبی در طول سالها گذشته داده‌ایم حالا که جلو آمده‌ایم فهمیدیم اینگونه نبوده نه دستور اسلام است و نه منطق و نه شرع است بلکه سرمایه دار و سرمایه گذاری موهبت است باید این نگاه مثبت شود و همه مسائل سرمایه گذاری در استان و کشور حل و فصل شود.

وی با تاکید بر اینکه دولت سیزدهم دولت مانع زدایی‌ها است، گفت: بخشی از اختیارات ما به مدیران کل استانها تفویض شده است و آنان باید با تعصب پیگیر پرونده های سرمایه گذاران بوده و شورای برنامه ریزی استان ها نیز ایجاد مشکل نکنند.

ضرغامی تصریح کرد: بخش عمده ماموریتهای وزارتخانه به استانها تفویض شده و نیازی نیست سرمایه گذاران وارد هزارتوی نظام اداری فاسدی شوند که سالهاست چون بختک روی کشور افتاده و جلوی هر کار ساده و مولدی را می گیرد.

وی گفت: همه ماموریتهای وزیر را مدیرکل دارد؛ وزارتخانه باید تسهیلات دهد و بهترین عملکرد در تبصره ۱۸ را میراث فرهنگی و گردشگری دارد چون پول نقد نداریم در این زمینه سرمایه گذاری کردیم و امسال ۱۰ هزار میلیارد تومان اعتبار برای تبصره ۱۸داریم و هر میزان در این حوزه پرونده به بانکها معرفی کنیم بدون هیچگونه سقفی این تسهیلات واگذار می شود و مانعی نداریم.

ضرغامی گیلان را ایران کوچکی خواند که ویترینی برای ایران بزرگ است و افزود: مزیت این استان جنگل های آن است و تقاضای می کنم جنگل ها و باغات و محیط زیست گیلان را از بین نبرید.

وی ادامه داد: این سرمایه ملی است؛ نگذارید سوداگران بی رویه شالیزارها و باغات را صاف کرده و اطراف آنها دیوارهای بتونی کشی و ساخت و ساز کنند تا جیبهایشان را پر کنند.

وزیر میراث، فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی تصریح کرد: اینها سرمایه ملی است حافظش باشیم تا ۱۰ سال دیگر پاسخگوی این تخریب های زیست محیطی نباشیم.

وی اضافه کرد: گردنه حیران سالهای پیش دارای طبیعت دلنوازی بود که الان نابود شده و ویلاسازی شده است؛ بعد که می گوییم کار کیست؟ می بینیم یک سر آن به اصحاب ثروت و قدرت وصل است.

وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی در بخش دیگری از سخنانش به وضعیت زباله‌های رها شده در حاشیه جاده‌های گیلان اشاره کرد و گفت: شایسته این استان با این همه مزیت گردشگری نیست که چنین تصویری را به نمایش بگذارد.

ضرغامی اظهارداشت: گیلان نیاز به تبلیغ ندارد؛ گردشگری امسال این استان با آن حجم مسافر می رفت که در حکم تهدید شود؛ این عالی است و باید از این ظرفیت در راستای سرمایه گذاری بهره گرفت و وضعیت زباله را ساماندهی کرد.

وی افزود: سالهاست منتقد زباله های کنار جاده گیلان هستم و رئیس جمهور هم در این خصوص عصبانی شده و دستور پیگیری و برنامه ریزی به وزیر کشور دادند؛ اما همین الان سرمایه گذاری بگوید زباله را می خواهم می گوییم چقدر پول می دهی و این موضوع یکی از مسائل و بدبختی ما در کشور است.

وی همگرایی نمایندگان و مدیران در گیلان را قابل تقدیر دانست و گفت: ما در بحث سرمایه گذاری در پی مزیت هستیم و گیلان سراسر مزیت است و نیاز به خلق مزیت ندارد.

ضرغامی ادامه داد: مهمترین مساله در موفقیت سرمایه گذاران مزیت، انگیزه و رفع موانع است و یکی از جهت‌گیری‌های دولت سیزدهم مانع زدایی است.

وزیر میراث فرهنگی،گردشگری و صنایع دستی ادامه داد: پنجره واحد موضوعی است که در کشور پیگیری می شود و باید این پنجره واحد در استان اجرایی شود.

ضرغامی درخصوص حریم های میراث فرهنگی که برخی پرونده ها از سال ۴۰ مانده است، گفت: چون اجازه نمی دهیم از برخی زمین های کشاورزی که در حریم یک تپه تاریخی است استفاده شود؛ هماهنگ کردیم زمین مجانی در اختیار آن کشاورزان قرار گیرد و این موضوع برای همه کشور هم صدق می کند.

وی اظهارداشت: با دستگاه های مختلف مسائل را حل کردیم، استان باید بسیج شود، روی پروژه هم حرف زیادی نداریم؛ نیاز استان اولویت است اما باید در خصوص ایجاد شهربازی و مکان های تفریحی برای مردم سرمایه گذاری شود.

ضرغامی گفت: فضای مفرح و شاد برای مردم کم فراهم کردیم، اگر می بینیم در مواردی نمایان می شود به این دلیل است که مردم خسته‌اند و احساس می کنند زمینه برای تفریح فراهم نیست؛ چون آموزش هم نمی دهیم. اکنون وام و تسهیلات می دهیم و تسهیلات سرگرمی و شادی زودبازده است.

سید عزت الله ضرغامی وزیر میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری صبح امروز پنج‌شنبه وارد گیلان شد و از بازار محلی روستای ملاط دهیتان دریاسر و هنرمندان صنایع دستی روستای دیوشل از توابع بخش مرکزی شهرستان لنگرود و ‌از صنایع و تولیدات آنها دیدن و در مراسم اختتامیه اولین همایش و نمایشگاه فرصت‌های سرمایه‌گذاری گردشگری استان گیلان در مکان تالار مرکزی رشت شرکت کرد.

نمایشگاه فرصت های سرمایه گذاری گردشگری در گیلان با هدف بررسی فرصت های سرمایه گذاری استان و با ارائه ۲۵۰ فرصت سرمایه گذاری با حضور ۴۶ شهرداری در قالب ۶۰ غرفه  از ۲۳ آبان آغاز به کار کرد و امروز با حضور وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی به کار خود پایان داد.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *