02:53 - May 10, 2024
  • googleplus
  • telegram
  • instagram
  • aparat
  • صفحه خانگی
  • >
  • گیلان
  • >
  • برگزاری نشست کمیته ی استانی برنامه ی حمایت تغذیه ای کودکان زیر پنج سال مبتلا به سوء تغذیه در رشت

برگزاری نشست کمیته ی استانی برنامه ی حمایت تغذیه ای کودکان زیر پنج سال مبتلا به سوء تغذیه در رشت

کیمیای شمال – نشست کمیته ی استانی ” برنامه ی حمایت تغذیه ای کودکان زیر پنج سال ،مادران باردار و شیرده مبتلا به سوء تغذیه نیازمند به جلب مشارکت صنایع ” در معاونت بهداشتی دانشگاه برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری کیمیای شمال ؛ دکتر سید محمود رضوانی- سرپرست معاونت بهداشتی دانشگاه درابتدای این نشست با اشاره به اهمیت اقدامات خیرخواهانه در تامین سلامت افراد محروم، اظهار داشت: مطمئنا شرایط اقتصادی در تحقق اهداف بهداشت و درمان تاثیر بسزایی دارد و وزارت بهداشت و دانشگاه علوم پزشکی به تنهایی نمی توانند تمامی اهداف برنامه های بهداشت و سلامت مردم را محقق کنند.

وی افزود: بخش عمده ای از این اهداف به سایر سازمان ها مربوط می شود و با مشارکت بخش های مختلف از جمله خیرین می توان به دستاوردهای قابل توجهی در کاهش سوء تغذیه کودکان و مادران باردار دست یافت.

سرپرست معاونت بهداشتی دانشگاه در ادامه جلب حمایت های خیرخواهانه ی مردم و هدفمندسازی آن ها را در راستای ارتقای سطح سلامت مردم و  تحقق سلامت جامعه مهم دانست و گفت:اقدامات خیرین در تمام دنیا در حوزه های مختلف انجام می شود . دکتر رضوانی یادآور شد؛  جلب حمایت خیرین در حوزه ی رفع سوءتغذیه ی کودکان و مادران باردار و شیرده نیازمند یکی از تاثیرگذارترین حمایت ها در حوزه های بهداشت و درمان است که این مهم ،  می تواند در تامین و تضمین سلامت نسل آینده بسیار تاثیرگذار باشد.

وی در خاتمه با قدردانی از حضور خیرخواهانه ی صنایع به ویژه کارخانجات مواد غذایی در تامین سبدهای غذایی برای کودکان و مادران باردار و شیرده در معرض خطر سء تغذیه تاکید کرد: هر اقدام خیرخواهانه ای علاوه بر اینکه رضایت قلبی را به ارمغان می آورد به ویژه در حوزه ی رفع سوء تغذیه ی کودکان و مادارن باردار و شیرده اقدامی بسیار ارزشمند و مهم در استان محسوب می شود.

لازم به ذکر است: در راستای تامین امنیت غذایی و بهره مندی عادلانه آحاد مردم از سبد غذایی سالم، مطلوب و ایمن، برنامه حمایت تغذیه ای کودکان زیر پنج سال و مادران باردار و شیرده در معرض خطر سوء تغذیه از سال ۱۳۸۹ در حال اجرا است.

 نشست کمیته ی استانی « برنامه ی حمایت تغذیه ای کودکان زیر پنج سال و مادران باردار و شیرده مبتلا به سوء تغذیه نیازمند با جلب مشارکت صنایع » با حضور جمعی از نمایندگان کارخانجات مواد غذایی در محل معاونت بهداشتی برگزار شد.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *