17:43 - May 20, 2024
  • googleplus
  • telegram
  • instagram
  • aparat

افزایش ۶۹ درصدی صید ماهیان استخوانی خزر در گیلان

کیمیای شمال – مدیرکل شیلات گیلان، با اشاره به افزایش ۶۹ درصدی صید ماهیان استخوانی خزر نسبت به مدت مشابه سال گذشته، خاطرنشان کرد: میانگین صید هر پره بیش از ۵۰ تن بوده است.

کوروش خلیلی، با اشاره به فعالیت صیادان پره در استان های شمالی، اظهار کرد: با توجه به تصمیمات اتخاذ شده در کمیته مدیریت صید سازمان شیلات، مهلت صید در دریای خزر به مدت دو روز تمدید شده است.

وی تمدید مهلت صید را با در نظر گرفتن ملاحظات موسسات تحقیقاتی حفظ ذخایر آبزیان و مدیریت ماهیگیری مسئولانه دانست و افزود: خاتمه فصل صید برای پره ها ، ۱۷ فروردین ماه اعمال می شود.

مدیرکل شیلات گیلان در گفت وگوی خبری باران، با بیان اینکه با هدف ایجاد انگیزه و جبران بخشی از هزینه های پره ها در تکثیر طبیعی خاتمه فصل صید برای برخی از پره ها افزایش خواهد داشت، گفت: در راستای سیاست تشویقی سازمان شیلات جهت حفظ و بازسازی ذخایر، خاتمه فصل صید پره هایی که در تامین مولدین فعالیت دارند تا ۲۱ فروردین ماه اعمال می شود.

خلیلی از فعالیت ۴۶ پره صیادی در گیلان خبر داد و اضافه کرد: این پره ها که از ۲۲ مهر ماه ۱۴۰۱ فعالیت خود را آغاز کرده اند؛ تاکنون بیش از ۲۴۰۰ تن انواع ماهیان استخوانی را صید کردند.

وی با اشاره به افزایش ۶۹ درصدی صید ماهیان استخوانی خزر نسبت به مدت مشابه سال گذشته، خاطرنشان کرد: میانگین صید هر پره بیش از ۵۰ تن بوده و لذا درآمد ناخالص صیادان بیش از ۴۳۰۰ میلیارد ریال برآورد می شود.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *