18:28 - May 5, 2024
  • googleplus
  • telegram
  • instagram
  • aparat

بازگشایی تئاتر شهر سردارجنگل رشت

کیمیای شمال – پس از نزدیک به دو دهه و با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی دولت انقلابی و جهادی سیزدهم ، استاندار و مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان ؛ تئاتر شهر مجموعه سردارجنگل رشت بازگشایی شد .

به گزارش پایگاه خبری کیمیای شمال ؛ همزمان با اجلاسیه پایانی کنگره شهید میرزا کوچک و پس از نزدیک به دو دهه و با حضور دکتر اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ، دکتر عباسی استاندار و رضا ثقتی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان ؛ تئاتر شهر مجموعه سردارجنگل رشت بازگشایی شد .

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در این مراسم با بیان اینکه گیلان ، استانی فرهنگی و هنری و پیشرو در هنرهای جدید است گفت : تئاتر ، موسیقی ، سینما از گیلان وارد شده و این استان مهد فرهنگ و هنر است .

دکتر اسماعیلی در حاشیه این مراسم در جمع خبرنگاران ؛ با اشاره به مجموعه سردار جنگل که بنایی تاریخی است و بسیاری از هنرمندان با آن خاطره دارند ، اظهار داشت : این مجتمع نزدیک به دو دهه تعطیل بوده و در دولت مردمی و با حمایت های انجام شده ، امروز در اختیار انجمن تئاتر و نمایش قرار می گیرد ‌.

این مجموعه که حدود دو دهه پیش تعطیل شده بود ؛ دارای یک سالن اصلی با گنجایش ۲۵۰ نفر ، کارگاه تخصصی نمایش موسوم به پلاتو ، انبار لباس ، اتاق گریم ، یک کتابخانه و مجموعه آموزشی است که امروز همزمان با اجلاسیه پایانی کنگره بین‌المللی شهید میرزا کوچک جنگلی بازگشایی شد .

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *