04:31 - May 22, 2024
  • googleplus
  • telegram
  • instagram
  • aparat
  • صفحه خانگی
  • >
  • گیلان
  • >
  • مسوول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه :
    کسانی که نقش هدایت گری برای دین دارند، نزد خداوند متعال، والاترین انسان ها هستند

مسوول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه :
کسانی که نقش هدایت گری برای دین دارند، نزد خداوند متعال، والاترین انسان ها هستند

کیمیای شمال – نشست فصلی ائمه جماعات نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری با حضور سرپرست دانشگاه علوم پزشکی گیلان و مسوول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه برگزار شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دانشگاه علوم پزشکی گیلان(وبدا)؛ نشست فصلی ائمه جماعات نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری با حضور دکتر حیدرعلی-سرپرست دانشگاه علوم پزشکی گیلان و حجت الاسلام والمسلمین اسماعیلی – مسوول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه برگزار شد.

در ابن نشست، حجت‌الاسلام والمسلمین اسماعیلی مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری دانشگاه علوم پزشکی گیلان با اشاره به روایت از امام هادی(ع): لولا من یبقى بعد غیبه قائمنا علیه ‏السلام من العلماء الدّاعین إلیه، و الدالّین علیه بیان کرد: اگر در زمان غیبت امام زمان (عج) عالمان دینی حضور نداشتند تا مردم برای رفع شبهات خود به آنها مراجعه کنند چیزی از دین اسلام باقی نمی ماند و همه مرتد می‌شدند.
ولی علمای دین دل های بندگان خداوند را در مسیر درست هدایت می کنند، آنها همانند ناخدای کشتی هستند که سکان و فرمان کشتی را نگاه می‌دارد و کسانی که نقش هدایت گری برای دین دارند، نزد خداوند متعال والاترین انسان ها، هستند.
حجت الاسلام و المسلمین اسماعیلی در ادامه این نشست در مورد نقش طلاب در خصوص ایام کرونا و اتفاقات اخیر، خاطرنشان کرد: روحانیت با تبعیت از سیره ائمه معصومین که همواره در پی کمک و حل مشکلات جامعه اسلامی و مردم اعم از مسلمان و غیر مسلمان بوده‌اند، در ایام کرونا با وجود در خطر بودن سلامتی خود و خانواده هایشان، نگذاشتند بار رسالت خدمت به مردم بر زمین بماند.
دکتر بالو- سرپرست دانشگاه علوم پزشکی گیلان نیز با اشاره به جایگاه روحانیون در بین مردم گفت: علمای دین و روحانیون، جایگاه ویژه ای دارند چون با روح و قلب انسان همراه هستند، همانند پزشکان که مشکلات جسمی انسان را درمان می کنند، روحانیون به رفع مشکلات روحی می‌پردازند ، از این رو، روحانیون در بین مردم جایگاه ویژه ای دارند.
دکتر بالو در پایان سخنان خود از زحماتی که روحانیون و طلاب در ایام کرونایی‌ کشیدند قدردانی و تشکر کرد.
در انتهای این برنامه، دو کارگاه آموزشی برای مبلغین و مبلغه‌ ها‌ در خصوص رفع مشکلات و شرایط موجود برگزار شد .

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *