16:56 - May 20, 2024
  • googleplus
  • telegram
  • instagram
  • aparat
  • صفحه خانگی
  • >
  • گیلان
  • >
  • دفاع از پایان نامه کارشناسی ارشد پرستاری مراقبت ویژه با ارایه ی محصول دانش بنیان

دفاع از پایان نامه کارشناسی ارشد پرستاری مراقبت ویژه با ارایه ی محصول دانش بنیان

کیمیای شمال – بنیامین علی محمدی – دانشجوی کارشناسی ارشد پرستاری مراقبت ویژه دانشکده پرستاری و مامایی شهید بهشتی رشت از پایان نامه دانش بنیان و محصول محور خود ، دفاع کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دانشگاه علوپ پزشکی گیلان (وب دا) ؛ بنیامین علی محمدی- دانشجوی کارشناسی ارشد پرستاری مراقبت ویژه ی دانشکده پرستاری و مامایی شهید بهشتی رشت از پایان نامه دانش بنیان و محصول محور خود تحت عنوان،  ” بررسی میزان دقت دستگاه پایش برون ده ادراری در اندازه گیری میزان ادرار دفع شده در بیماران بعد از عمل جراحی قلب باز بستری در بخش مراقبت های ویژه مرکز آموزشی درمانی پژوهشی دکتر حشمت رشت” با راهنمایی دکتر محمد تقی مقدم نیا  و با مشاوره ی عزت پاریاد و دکتر سامان معروفی زاده  با کسب نمره عالی،  دفاع کرد.
دکتر معصومه ادیب- رئیس دانشکده پرستاری و مامایی شهید بهشتی رشت  در حاشیه ی مراسم دفاع پایان نامه این دانشجو ، اظهار داشت ؛ تلاش ما این است  که با حمایت اعضای هیات علمی ودانشجویان نخبه ی دانشکده،  بستر مناسبی را برای دانشجویان  در جهت  شکوفا شدن ظرفیت های فنآورانه و نوآورانه ی آنها فراهم کنیم تا بتوانیم با تبدیل کردن استعدادهای بالقوه فنآورانه ی دانشجویان به بالفعل، ارتباط آنها  را با بازار صنعت برقرار نماییم.
 وی در ادامه ابراز امیدواری کرد که حمایت های مالی و اقتصادی از سوی مسئولین  دانشگاه می تواند گامی موثر،  درعملیاتی نمودن اینگونه طرح های فنآورانه در جهت حمایت  از دانشجویان فنآور باشد.
دکتر محمد تقی مقدم نیا –  استاد راهنمای این پایان نامه  نیز در در خصوص  ویژگی های  طرح مذکور ، اظهار داشت ؛  در این مطالعه از دستگاه پایش برون ده ادراری الکترونیک طراحی و ساخته شده توسط پژوهشگر طرح و دارای شماره ثبت اختراع  برای اندازه گیری برون ده ادراری در بیماران پس از عمل جراحی قلب باز استفاده شده که دقت آن با روش معمول(روش چشمی) و استاندارد طلایی(استوانه مدرج) مورد مقایسه قرار گرفت .
وی ادامه داد ؛ نتایج مطالعه نشان داد که دستگاه پایش برون ده ادراری بسیار دقیق تر و زودتر از روش چشمی می تواند برون ده ادراری بیماران پس از عمل جراحی پیوند عروق کرونر را اندازه گیری و ثبت نماید.
دکتر مقدم نیا اظهار داشت ؛ آسیب کلیه ، از عوارضی است که بیماران را  پس از عمل جراحی قلب دنبال می کند و عوارض سنگینی برای بیمار، خانواده و نظام سلامت دارد که با اندازه گیری دقیق برون ده ادراری، می توان این عارضه را  پیشگیری و مدیریت نمود.
 وی  در خاتمه تصریح کرد ؛ به دلیل خطای انسانی در اندازه گیری، استفاده از دستگاه الکترونیکی پایش برون ده ادراری که در این مطالعه از آن استفاده شده است می تواند، در کاهش عوارض بعد از عمل و صرفه جویی در هزینه های درمانی نقش مهمی داشته باشد.
قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *