12:13 - May 17, 2024
  • googleplus
  • telegram
  • instagram
  • aparat

کرونا ۶ شهرستان گیلان را در وضعیت زرد قرار داد

کیمیای شمال – بیماری کووید ۱۹ در گیلان بر اساس تازه ترین ارزیابی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ۶ شهرستان را در نقشه کرونایی استان در وضعیت زرد قرار داد.

به گزارش کیمیای شمال به نقل از ایرنا ؛ بر اساس ارزیابی جدید وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی شهرستانهای زرد در نقشه کرونایی گیلان در مقایسه با هفته گذشته از هفت به ۶ شهرستان کاهش یافت ضمن اینکه رنگ های ۳ شهرستان استان جابجا شد.

بر این اساس شهرستان بندرانزلی از رنگ آبی کرونایی خارج و در وضعیت زرد قرار گرفت، علاوه بر این شهرستان‌های رودبار، رودسر، شفت، فومن و ماسال همانند ارزیابی هفته گذشته در رنگ بندی زرد قرار دارند.

همچنین شهرستان املش و سیاهکل از رنگ‌بندی زرد خارج شدند و به شهرستان های به رنگ آبی پیوستند، به این ترتیب علاوه بر این آستارا، آستانه‌اشرفیه، رشت، خمام، رضوانشهر، صومعه‌سرا، تالش، لاهیجان و لنگرود در نقشه کرونایی استان گیلان آبی هستند.

رنگ آبی که با ورود سویه جدید امیکرون در کشور از هفدهم دی ماه امسال در نقشه کرونایی استان گیلان عقب‌نشینی کرده بود بر اساس ارزیابی جدید وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی بار دیگر افزایش یافت. پیشروی رنگ زرد در نقشه کرونایی گیلان؛ توصیه‌ها را جدی بگیرید.

رنگ آبی کرونایی در گیلان عقب‌ نشست

وضعیت زرد به معنای نسبتا پرخطر کرونایی است، مناطقی که با این رنگ مشخص می شوند به این معنا است که در آن بستری روزانه کرونایی در بیمارستان ها بین چهار تا ۶ نفر از میان ۱۰۰هزار نفر جمعیت است.

وضعیت قرمز یا بسیار پرخطر کرونایی به شرایطی گفته می‌شود که در یک شهر از هر ۱۰۰هزار نفر دست کم ۱۰ نفر روزانه به علت ابتلا به کرونا در مراکز درمانی بستری شوند، رنگ نارنجی نیز به معنای وضعیت کرونایی پرخطر است و آمار روزانه بستری در این مناطق بیشتر از ۶ نفر در میان یکصد هزار نفر جمعیت محاسبه می شود.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی گیلان گفت: بر اساس آمار امروز “شنبه” ۳۷ بیمار مبتلا به کووید ۱۹ در بیمارستان های استان بستری هستند که از این تعداد ۹ نفر بدحال هستند.

دکتر فردین مهرابیان روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه ۱۲ بیمار در ۲۴ ساعت گذشته بستری شدند، افزود: تاکنون مورد از سویه جدید امیکرون در گیلان شناسایی نشده است.

وی از مردم خواست تا همچنان توصیه های بهداشتی را جدی بگیرند.

گیلان دومین استان درگیر بیماری کووید ۱۹ است.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *