11:32 - May 3, 2024
  • googleplus
  • telegram
  • instagram
  • aparat

پنج شهرستان گیلان در رنگ‌بندی زرد کرونایی قرار گرفتند

کیمیای شمال – پنج شهرستان استان گیلان بر اساس تازه‌ترین ارزیابی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از رنگ‌بندی کرونایی شهرهای کشور، در وضعیت زرد قرار دارند.

به گزارش کیمیای شمال به نقل از ایرنا ؛ بر اساس ارزیابی جدید وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی که دوشنبه منتشر شد شهرستان‌های زرد در نقشه کرونایی گیلان در مقایسه با هفته گذشته از ۶ به پنج شهرستان کاهش و آمار شهرستان‌های با رنگ آبی از ۱۱ به ۱۲ مورد افزایش یافته‌است.

بر اساس این ارزیابی، شهرستان‌های رودسر و فومن در نقشه کرونایی استان گیلان از رنگ‌بندی زرد خارج و به رنگ آبی درآمدند و شهرستان سیاهکل از آبی به زرد تغییر رنگ داد.

شهرستان‌های بندرانزلی، رودبار، شفت، سیاهکل و ماسال در نقشه کرونایی استان گیلان در رنگ‌بندی زرد قرار دارند و املش، آستارا، آستانه‌اشرفیه، رشت، خمام، رضوانشهر، تالش، صومعه سرا، لاهیجان، رودسر، فومن و لنگرود آبی هستند.

وضعیت زرد به معنای نسبتا پرخطر کرونایی است، مناطقی که با این رنگ مشخص می‌شوند به این معنا است که در آنجا بستری روزانه کرونایی در بیمارستان ها بین چهار تا ۶ نفر از میان ۱۰۰هزار نفر جمعیت است.

وضعیت قرمز یا بسیار پرخطر کرونایی به شرایطی گفته می‌شود که در یک شهر از هر ۱۰۰هزار نفر دست کم ۱۰ نفر روزانه به علت ابتلا به کرونا در مراکز درمانی بستری شوند، رنگ نارنجی نیز به معنای وضعیت کرونایی پرخطر است و آمار روزانه بستری در این مناطق بیشتر از ۶ نفر در میان ۱۰۰ هزار نفر جمعیت محاسبه می شود.

بر اساس آخرین آمار، ۲۷ بیمار مبتلا به بیماری کووید ۱۹ در بیمارستان‌های گیلان بستری هستند، تاکنون مورد از سویه جدید امیکرون در گیلان شناسایی نشده است، کارشناسان و مسئولان بهداشتی استان نیز از مردم می‌خواهند که در رعایت پروتکل‌های بهداشتی غفلت نکنند.

گیلان دومین استان درگیر بیماری کووید ۱۹ است.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *