08:49 - May 10, 2024
  • googleplus
  • telegram
  • instagram
  • aparat
  • صفحه خانگی
  • >
  • گیلان
  • >
  • اعلام آمادگی دانشگاه علوم پزشکی گیلان برای حمایت مادی و معنوی در نگارش دایره المعارف دفاع مقدس

اعلام آمادگی دانشگاه علوم پزشکی گیلان برای حمایت مادی و معنوی در نگارش دایره المعارف دفاع مقدس

کیمیای شمال – سرپرست دانشگاه علوم پزشکی گیلان در نشست مشترک با مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس از حمایت مادی و معنوی این دانشگاه جهت نگارش دایره المعارف دفاع مقدس خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری کیمیای شمال؛ سرهنگ حسن حبیبی – مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس گیلان با حضور در دفتر ریاست دانشگاه با دکتر محمدتقی آشوبی -سرپرست دانشگاه علوم پزشکی گیلان دیدار و گفت‌وگو کرد.

دکتر محمدتقی آشوبی – سرپرست دانشگاه علوم پزشکی گیلان در این نشست، دوران دفاع مقدس را گنجینه‌ای ارزشمند و تمام‌نشدنی توصیف کرد و گفت: امروز بیش از هرزمانی نیازمند تجارب و ایثارگری‌های رزمندگان اسلام به‌ویژه کادر بهداشت و درمان در دوران دفاع مقدس هستیم.

وی با بیان اینکه تبیین رشادت‌ها و تلاش‌های رزمندگان در طول تاریخ انقلاب به‌ویژه دوران دفاع مقدس در خنثی کردن هجمه‌های جنگ ترکیبی، مؤثر است، افزود: در جنگ ترکیبی که امروز، دشمن با تمام قدرت، علیه جمهوری اسلامی ایران و انقلاب شکوهمند تحمیل کرده، حفظ و شناساندن گنجینه‌های دفاع مقدس، بسیار مؤثر و مثمر ثمر است.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی گیلان با بیان اینکه ایران در مسیر پیشرفت و تعالی، همچنان در معرض تهدیدات قرار دارد و عرصه‌های مشابه دفاع مقدس، مداوم در حال تکرار شدن هستند، تصریح کرد: در دوران کرونا نیز مدافعان سلامت همچون دوران دفاع مقدس با همان دیدگاه، به‌صورت جهاد گونه حضور داشتند و باید به‌عنوان الگوهای قابل‌اتکا، معرفی و در تاریخ ثبت شوند.

دکتر آشوبی با بیان اینکه دانشگاه علوم پزشکی گیلان در جهت معرفی و ثبت تاریخ ارزشمند دفاع مقدس، آماده هرگونه همکاری مادی و معنوی است، خاطرنشان کرد: باید ارزش‌های دفاع مقدس در شرایط آرام و عادی به مردم به‌ویژه نسل جوان و نوجوان، القا و بازگو شود.

وی همچنین با اشاره به برنامه راهبردی دانشگاه علوم پزشکی گیلان و توسعه مجتمع دانشگاهی در سایت لاکان، گفت: در آینده نه‌چندان دور، سایت دانشگاهی لاکان رشت به قطب آموزشی، بهداشتی و درمانی تبدیل خواهد شد و لازم است مقدمات تدفین یک شهید گمنام در سایت فراهم شود.

سرهنگ حسن حبیبی – مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس نیز در این نشست با تبریک انتصاب دکتر آشوبی به‌عنوان سرپرست دانشگاه علوم پزشکی گیلان، اظهار کرد: خوشبختانه سرپرست جدید دانشگاه علوم پزشکی گیلان همه سطوح مدیریتی را تجربه کرده و کارنامه خوبی از خود به یادگار گذاشته است.

وی با اشاره به حضور حماسی مردم در راهپیمایی ۲۲ بهمن امسال، افزود: حضور میلیونی مردم ایران در راهپیمایی ۲۲ بهمن امسال، بار دیگر پیوند امت با امام خامنه‌ای به نمایش گذاشته شد.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس گیلان با اذعان به اینکه امنیت و سلامت از صدر اسلام تاکنون مورد توجه بوده، گفت: برای تأمین امنیت و پایداری سلامت، ایثار و گذشتی چون ایثار رزمندگان اسلام در دوران دفاع مقدس لازم است.

سرهنگ حبیبی با تأکید بر اینکه ایثار و ازخودگذشتگی دوران دفاع مقدس باید به همه حوزه‌ها تسری پیدا کند، افزود: نیروهای مسلح در دوران کرونا با تأسی از رشادت‌های دوران دفاع مقدس، همدلی بسیار خوبی در کنار کادر بهداشت و درمان از خود برجای گذاشتند.

وی با بیان اینکه اقدامات و حرکات جهاد گونه مردم در دوران دفاع مقدس هنوز آن‌چنان‌که باید، تبیین نشده، خاطرنشان کرد: گرچه دستاوردهای دوران دفاع مقدس و تلاش‌های رزمندگان در خطوط مقدم، خوب و هنرمندانه نمایش داده شده، اما هنوز جوانب اجتماعی به‌ویژه مشارکت و تاب آوری مردم، هنوز خوب تبیین نشده است.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس گیلان اشاره‌ای نیز به پیشرفت اجرای موزه دفاع مقدس کرد و افزود: موزه دفاع مقدس گیلان گرچه با تاخیر ۲۰ساله در شروع کار مواجه بوده، اما پیشرفت و سرعت اجرای طرح‌های اجراشده در آن، مطلوب است.

سرهنگ حبیبی به تدوین دایره المعارف دفاع مقدس اشاره کرد و گفت: نقش نظام بهداشت و درمان گیلان در دوران دفاع مقدس بسیار برجسته و قابل‌بیان بوده، ازاین‌رو نیازمند مشارکت بیشتر اساتید و اعضای هیئت‌علمی برای گردآوری اسناد و مستندات در تهیه و انتشار آن هستیم.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *