14:21 - May 21, 2024
  • googleplus
  • telegram
  • instagram
  • aparat
  • صفحه خانگی
  • >
  • گیلان
  • >
  • استاندار گیلان در نشست هم اندیشی ارتباط صنعت و دانشگاه؛
    تقویت ارتباط صنعت و دانشگاه در تحقق منویات رهبری نقش آفرین است

استاندار گیلان در نشست هم اندیشی ارتباط صنعت و دانشگاه؛
تقویت ارتباط صنعت و دانشگاه در تحقق منویات رهبری نقش آفرین است

کیمیای شمال – استاندار گیلان با تاکید بر ارتباط گیری صنعت با مراکز علمی و آموزشی، گفت: تقویت ارتباط صنعت و دانشگاه در تحقق منویات رهبر معظم انقلاب و شعار محوری سال “تولید، دانش بنیان و اشتغال آفرین” که توسعه و پیشرفت کشور را در پی دارد،  نقش آفرین است.

به گزارش پایگاه خبری کیمیای شمال ؛ دکتر اسدالله عباسی صبح امروز (پنجشنبه) ۱۸ اسفند ۱۴۰۱ در نشست هم اندیشی ارتباط صنعت و دانشگاه، تاکید کرد: خروجی های مراکز آموزشی و دانشگاهی باید به دروازه صنعت و تولید متصل شود تا رونق اقتصادی و اشتغال آفرینی را به همراه داشته باشد.

وی با بیان اینکه دانش افراد باید تبدیل به ثروت شود، به نقش موثر آموزش و پرورش و رسانه ها در این بخش اشاره و اضافه کرد: تجاری سازی مفاهیم علمی و دانش در مراکز آموزشی و دانشگاهی باید در اولویت قرار گیرد.

وی با اشاره به نقش مدیران در اتصال زنجیره های صنعت به مراکز آموزشی و دانشگاهی‌، افزود: متولیان امر در راستای تسهیل بخشی اتصال صنعت و واحدهای تولیدی با مراکز آموزشی وظیفه سنگینی دارند.

نماینده عالی دولت در گیلان ادامه داد: دانشگاه‌ها علاوه بر دانش‌افزایی دانشجویان، باید به صورت مهارتی و عملی نیز نقش‌آفرین بوده و در افزایش کیفیت تولید و بهره وری صنعت، تأثیرگذار باشد.

دکتر عباسی با بیان اینکه رشته‌های دانشگاه‌ها بر اساس شرایط منطقه‌ای و آمایش سرزمینی و همچنین نیاز سنجی تأسیس شده ، ادامه داد: باید با ایجاد حلقه ارتباط بین دانشگاه، صنعت و تولید؛ دانشجویان به صنعت وصل شوند تا در کنار دانش اندوزی ، ظرفیت آنان در بخش‌های کشاورزی، صنعت و اقتصاد دریا محور هم مورد استفاده قرار گیرد.

استاندار گیلان تاکید کرد: باید علاوه بر در اختیار قرار دادن تسهیلات اشتغالزایی به دانشجویان فارغ التحصیل، با انجام مشاوره‌های لازم در به‌کارگیری آنان در واحدهای تولیدی و رونق بازار کار برنامه ریزی شود.

وی در خاتمه گفت: ارتباط دانشگاه با اقتصاد دانش بنیان به ویژه در بخش‌های مهارتی از برنامه‌های در دستور کار دولت مردمی سیزدهم است.

در این جلسه که جمعی از مسئولان صنعت و نیز حوزه دانشگاه در گیلان حضور داشتند، تعدادی از اعضا به بیان نقطه نظرات خود در خصوص چگونگی تعمیق ارتباط صنعت و دانشگاه پرداختند.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *