17:42 - May 20, 2024
  • googleplus
  • telegram
  • instagram
  • aparat

چوب‌های قاچاق به مقصد نرسید

کیمیای شمال – فرمانده انتظامی آستانه‌­اشرفیه از کشف ۱۸ تن چوب جنگلی قاچاق در این شهرستان خبر داد. 

سرهنگ “رضا شمسائی” در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس با اشاره به اینکه قاچاق چوب و قطع بی‌رویه درختان موجب از بین رفتن این ثروت ملی خواهد شد اظهار داشت: قاچاق چوب و قطع غیرمجاز درختان جنگلی، ضرر جبران‌ناپذیری را به سلامت محیط زیست وارد می‌کند.
وی در ادامه گفت: ماموران انتظامی آستانه‌­اشرفیه به منظور مقابله با قاچاق چوب به یک دستگاه کامیون بنز و یک دستگاه خودرو باری نیسان که در حال تردد در سطح حوزه استحفاظی آنها بودند مشکوک و این خودروها را برای بررسی متوقف کردند.
فرمانده انتظامی شهرستان آستانه­‌اشرفیه از کشف ۱۸ تن چوب جنگلی قاچاق از نوع توسکا و صنوبر در بازرسی از این خودروها خبر داد و تصریح کرد: در این راستا متهمان ۳۹ و ۵۴ ساله برای سیر مراحل قانونی در اختیار مرجع قضائی قرار گرفتند.
این مقام انتظامی با بیان اینکه کارشناسان ارزش چوب‌های کشف شده را ۹۵۰ میلیون ریال برآورد کردند، اذعان داشت: چوب‌ها به اداره منابع طبیعی و آبخیزداری تحویل و خودروهای مورد نظر نیز به پارکینگ منتقل شدند.
سرهنگ شمسائی در پایان با اعلام اینکه منابع طبیعی متعلق به همه انسان‌ها است و حفاظت از آن وظیفه همگانی است خاطرنشان کرد: مجموعه انتظامی در جلوگیری از تخریب جنگل‌ها و قاچاق چوب از هیچ تلاشی دریغ نمی‌کند.
قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *